نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳

تأثیر Backward Compatibility روی صنعت بازی از زبان مدیر اجرایی ایکس باکس

جیسون رونالد، مدیر اجرایی ایکس باکس در گفت‌و‌گوی اخیر خود راجع به تأثیر Backward Compatibility روی صنعت بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است.

رسانه TechRadar در مصاحبه جدید خود با جیسون رونالد، رئیس بخش مدیریت پروژه تیم ایکس باکس درباره‌ی تأثیر Backward Compatibility بر صنعت بازی گفت‌وگو کرده است؛ درباره‌ی اینکه موفقیت آن چطور منجر به بیان حرف‌های جدی در مورد لزوم حفظ بازی‌ها شد. رونالد معتقد است که تیم او در طول اجرای این پروژه موارد زیادی را یاد گرفت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نکات فنی مختلف در اجرای بازی‌های قدیمی روی پلتفرم‌های نسل جدید یا الزامات قانونی مورد نیاز برای ارائه‌ی این آثار به طرفداران اشاره کرد. وی همچنین گفت که صنعت بازی باید جلو بیاید و حفظ و نگه‌داری از بازی‌ها را به یک وظیفه برای همه‌ی طرف‌های درگیر تبدیل کند.

رونالد در بخشی از مصاحبه خود در این‌باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم در طول روند اجرای این برنامه، چیزهای زیادی درباره حفظ و نگه‌داری از بازی‌ها یاد گرفتیم؛ چه از نظر فنی و چه از نظر نحوه ورود بازی‌ها به کاتالوگ یا چگونگی امضای قراردادها و رسیدگی به بحث مجوزها که برای این منظور ضروری هستند. من فکر می‌کنم این نه‌تنها به ما بلکه به کل صنعت نشان می‌دهد که چه کارهایی می‌توان برای حفظ بازی‌ها انجام داد».

رونالد در ادامه به این نکته اشاره کرد که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از ابتدا با درنظرگرفتن Backward Compatibility و اهمیت آن ساخته شدند و همین طرز تفکر در خصوص نسل‌های بعدی آن‌ها نیز صدق می‌کند.

«وقتی که کنسول‌های سری ایکس و سری اس در دست توسعه بودند، Backward Compatibility از همان روز اول یکی از الزامات پروژه محسوب می‌شد و درواقع این موضوع بر نحوه‌ی طراحی سیلیکون‌ها و سخت‌افزار مورد استفاده‌ی ما تأثیرگذار بود. مثل این بود که با خود می‌گفتیم خب، چه‌طور باید مطمئن شویم که این بازی‌ها نه‌تنها باید روی کنسول اجرا شوند، بلکه بهتر از همیشه در اختیار کاربر قرار بگیرند؟ بنابراین وقتی به آینده و دستگاه‌های بعدی فکر می‌کنیم، همیشه به این فکر هستیم که برای بهبود یا بهینه‌سازی تجربه‌ی این بازی‌ها چه کارهای ویژه و منحصربه‌فردی از دست ما ساخته است».

بازی های Backward Compatibility

برنامه‌ی Backward Compatibility پلتفرم ایکس باکس تاکنون به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. بااین‌حال مایکروسافت مدتی قبل ضمن معرفی تعدادی از بازی‌هایی که به فهرست پشتیبانی معکوس کنسول‌های جدید ایکس باکس اضافه می‌شوند، اعلام کرد که به‌دلیل برخی مشکلات فنی و حقوقی، فعلا بازی‌های بیشتری به این فهرست اضافه نخواهد شد.

در هر حال صحبت‌های جیسون رونالد راجع به تأثیر پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل بر صنعت ویدیوگیم درست به نظر می‌رسد. در این بین با مشاهده‌ی برخی از بازی‌های کنسول PS3 در پلی استیشن استور روی کنسول پلی استیشن 5، شایعات مربوط‌به احتمال معرفی رقیب سرویس ایکس باکس گیم پس از سوی سونی با پشتیبانی از بازی‌های چند نسل قبل یک بار دیگر قوت گرفته است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز در گفت‌و‌گوی اخیر خود به این موضوع اشاره داشت و اعتقاد دارد که این یک «امر اجتناب ناپذیر» است. براساس شایعات منتشرشده، سرویس اشتراکی سه سطحی پلی استیشن که ظاهرا با اسم رمز Spartacus شناخته می‌شود، جایگزین سرویس فعلی PS Plus خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده