نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹

توقف فروش کارت هدیه PS Now در آستانه معرفی رقیب گیم پس

به‌دنبال دورخیز سونی برای معرفی احتمالی پلی استیشن پلاس جدید در سه سطح و رقابت جدی با گیم‌پس، این شرکت به‌جمع‌آوری کارت‌های PS Now از سراسر بازار مشغول شده است.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی مشخص شد که شرکت سونی مشغول جمع‌آوری کارت‌های هدیه (گیفت‌کارت) سرویس PS Now از سراسر بازار شده است. با توجه‌به گزارش‌های جدید، فروشندگان بریتانیایی باید تا روز ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) تمامی گیفت‌کارت‌های پلی استیشن ناو (چه برای فروش فیزیکی و چه برای فروش دیجیتالی) را از دسترس خریدارها خارج کنند.

بلاگ VGC گزارش می‌دهد که طبق گزارش‌های ارسال‌شده برای خرده‌فروشی‌های بریتانیایی، آن‌ها تا پایان ساعت کاری روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) زمان دارند تا فروش گیفت‌کارت‌های PlayStation Now چه ازطریق فیزیکی (برداشتن آن‌ها از ویترین فروشگاه‌ها و موارد این‌چنینی) و چه ازطریق دیجیتالی (حذف کردن گیفت‌کارت‌ها از سایت‌های فروش گیفت کارت PS Now) را متوقف کنند.

شاید برای شما این سؤال ایجاد شود که اقدام سونی چه هدفی را دنبال می‌کند؟ به‌گزارش بلومبرگ و جیسون شرایر که از خبرنگارهای برجسته‌ی صنعت بازی است، سونی مشغول طراحی یک سرویس جدید با اسم رمز «اسپارتاکوس» است که دو سرویس «پلی استیشن پلاس» و «پلی استیشن ناو» را باهم ترکیب می‌کند. گفتنی است که این سرویس با ارائه‌ی یک سیستم خدماتی در سه سطح قرار است به‌بازیکنان سرویس بدهد.

علامت مثلث، مربع، دایره و ضربدر در لوگو پلی استیشن پلاس سونی

سطح اول اشتراک به‌همان پلی استیشن پلاس همیشگی (تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها و دریافت بازی‌های رایگان ماهیانه) اختصاص دارد. سطح دوم یک کتابخانه‌ی بزرگ از بازی‌های مختلف (مثل سرویس گیم پس) را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد و در آخر، سطح سوم امکان تجربه‌ی دموهای اختصاصی و طولانی بازی‌ها علاوه‌بر دسترسی به‌آثار کلاسیک تاریخ پلی استیشن (احتمالا سیستم Backward Compatibility برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 2، پلی استیشن 1 و PSP) را به‌تمامی قابلیت‌های دو سطح اول اضافه می‌کند.

گفتنی است که براساس گزارش شرایر، پلی استیشن پلاس جدید و برخوردار از سه سطح اشتراک، در بهار کار خود را آغاز خواهد کرد. با توجه‌به شایعاتی مبنی بر نزدیک بودن برگزاری رویداد جدید پلی استیشن، شاید خیلی زود شاهد رونمایی از PS Plus تازه با مزایای بسیار بیشتر از قبل باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده