نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۶

احتمال معرفی بازی جدید اسکوئر انیکس برای PS5 پس از عرضه فاینال فانتزی 16

اسکوئر انیکس ظاهرا مشغول ساخت یک بازی معرفی نشده‌ی دیگر برای پلی استیشن 5 است که برای جلوگیری از انحراف توجهات از Final Fantasy 16 هنوز معرفی نشده است.

جردن میدلر از رسانه VGC مدعی شده که اسکوئر انیکس هم‌زمان با ملحق شدن یوبیسافت پلاس به اکوسیستم ایکس باکس، بیش از آنچه که تصور می‌شد به سونی و پلی استیشن نزدیک است. البته این امر جای تعجب ندارد، چرا که دو بازی Final Fantasy 16 و Forspoken در انحصار کنسول پلی استیشن 5 قرار دارد. بااین‌حال میدلر اخیراً در ResetEra فاش کرده که این ناشر ژاپنی یک بازی جدید دیگر نیز برای PS5 در دست ساخت دارد که هنوز از آن رونمایی نشده است.

گفته می‌شود علت عدم رونمایی از این بازی، احتمال منحرف شدن توجهات از بازی Final Fantasy 16 است که هنوز به به نمایش گذاشته نشده و ظاهراً قرار بوده که این اتفاق تاکنون افتاده باشد. میدلر در ادامه اضافه می‌کند که این بازی ناشناخته، قسمت جدیدی از مجموعه‌ی Kingdom Hearts یا Final Fantasy نیست، اما به اندازه‌ای قابل‌توجه است که بتواند تمرکز مخاطبان را از Final Fantasy 16 منحرف کند. ضمن اینکه گفته شده باوجود رونمایی از پروژه‌های متعددی مانند Dragon Quest 12: The Flames of Fate، این بازی به مجموعه Dragon Quest نیز تعلق ندارد.

گیم پلی Final Fantasy 16

میدلر در ادامه خاطر نشان کرده که در حال حاضر توجه اسکوئر انیکس به‌طور ویژه روی عرضه‌ی انحصاری بازی‌ها روی کنسول‌ها متمرکز بوده و پلتفرم پی سی در اولویت‌های این شرکت جایی ندارد. این موضوع با وضعیت انتشار Final Fantasy 7 Remake برای پی سی و مشکلات فراوانی که در ابتدا به همراه داشت، کاملاً قابل ملاحظه است. ابتدا قرار بود تا اواخر سال ۲۰۲۱ اطلاعات جدیدی در خصوص بازی فاینال فانتزی 16 منتشر شود، اما روند توسعه‌ی این بازی /*چیزی در حدود ۶ ماه با تأخیر مواجه شده و این امر انتشار جرئیات بیشتر از این بازی مورد انتظار را به تعویق انداخت.

حالا گفته می‌شود بهار سال آینده اخبار بیشتری از جدیدترین قسمت در مجموعه‌ی فاینال فانتزی به‌دست ما خواهد رسید. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16 می‌گوید اسکوئر انیکس یک «رونمایی بزرگ» در بهار ۲۰۲۲ برای بازی تدارک دیده‌ است. بااین‌حال برنامه‌ها همیشه ممکن است دچار تغییر شوند. لازم به ذکر است که خبر ساخت یک بازی PS5 جدید توسط اسکوئر انیکس هنوز در حد یک شایعه بوده و تا قبل از انتشار اطلاعات رسمی، قابل تأیید یا تکذیب نیست.

همه‌گیری کرونا علاوه‌بر فاینال فانتزی 16، روی ساخت دیگر آثار اسکوئر انیکس نیز تاثیر منفی گذاشته است. برای مثال تاریخ انتشار بازی Final Fantasy 6 Pixel Remaster تا فوریه ۲۰۲۲ (بهمن-اسفند) عقب افتاده است. از آن سو بسته‌ی الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy 14 پس از چند تأخیر بالاخره منتشر شد و سازندگان به‌دلیل مشکلات سرورها و استقبال بسیار زیاد بازیکن‌ها، مجبور شدند فروش آن را به‌طور موقت متوقف کنند تا در این مدت بتوانند دست به بهینه‌سازی‌ سرورها بزنند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده