نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴

افزایش احتمال عرضه نسخه ایکس باکس بازی Age of Empires 4

باتوجه‌به یک سری کد استخراج‌شده، ظاهرا نسخه‌ی ایکس باکس بازی Age of Empires 4 مایکروسافت درحال توسعه است.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، یکی از استخراج‌کنندگان داده‌های بازی‌های شرکت مایکروسافت اطلاعاتی را به‌دست آورد که ظاهرا به‌ نسخه‌ی کنسولی بازی Age of Empires 4 مربوط می‌شود. این شخص که با نام کاربری Aggiornamenti Lumia در توییتر فعالیت می‌کند، اکثرا کدهای موجود برای محصولات مایکروسافت در Insider Hub را مورد بررسی قرار می‌دهد. حالا باتوجه‌به کد XIP_CAR_JANUARY_2022 که توسط این شخص رصد شده است، شاید پورت ایکس باکس بازی Age of Empires 4 در دست توسعه باشد.

عبارت CAR در این اسم رمز، به عبارت CARDINAL اشاره می‌کند که اسم رمز بازی نام‌برده در اپلیکیشن‌های شرکت مایکروسافت به‌حساب می‌آید. از آنجایی که فعلا چنین خبری به‌شکل رسمی مطرح نشده است، فعلا باید صبر کنیم و ببینیم چه مایکروسافت چه زمانی سراغ رونمایی نسخه‌ی کنسول Age of Empires 4 خواهد رفت. ایج آو امپایرز ۴ یکی از آثار تحسین‌شده‌ی مایکروسافت در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید و امکان دارد مثل بازی Flight Simulator که ابتدا روی کامپیوترها در دسترس قرار گرفت و بعدها راهی کنسول‌های ایکس باکس شد، همین اتفاق برای بازی Age of Empires 4 هم رخ دهد.

این ساخته‌ی استودیو Relic Entertainment و استودیو World's Edge در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۸.۵ را به‌دست آورد. در خلاصه‌ی بررسی بازی Age of Empires 4 می‌خوانیم:

«Age of Empires 4 به‌عنوان نسخه‌ای جدید از یک مجموعه قدیمی، کاملا وفادار به اصول همیشگی آن و مخصوصا نسخه محبوب دوم است. هسته کلی گیم‌پلی بازی شدیدا یادآور AOE 2 است و همین اتفاق هم باعث شده تا مخصوصا بازیکنان قدیمی، خیلی زود بتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند و به‌لطف بهبود‌های هرچند جزئی، از تجربه آن لذت ببرند. البته که همین مسئله، باعث شده تا بتوانیم جای خالی کمی جرات بیشتر از جانب سازندگان برای تغییرات اساسی‌تر را هم حس کنیم و شاهد اثری کاملا مدرن نباشیم. Age of Empires 4 همچنین یک بخش کمپین واقعا درجه‌یک دارد که مخصوصا تماشای روایت مستند‌مانند آن بسیار هیجان‌انگیز است و سایر حالت‌های بازی هم در ترکیب با هشت تمدن حاضر که تفاوت‌های ملموسی با یکدیگر دارند، باعث می‌شود تا بتوان تجربه بازی را با خیال راحت به طرفداران قدیمی مجموعه و کلا علاقه‌مندان سبک استراتژی، پیشنهاد کرد».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده