// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۴

هیدئو کوجیما مشغول ساخت یک بازی بزرگ و همه‌پسند است

هیدئو کوجیما می‌خواهد دو بازی بسازد که یکی از آن‌ها قرار است «اثری بزرگ و AAA باشد که همه برای تجربه‌ی آن ابزار تمایل خواهند کرد.»

گزارش‌های غیررسمی حاکی از این هستند که بازی بعدی هیدئو کوجیما و استودیوی Kojima Productions درواقع نسخه‌ی جدیدی از یک مجموعه‌ی قدیمی است. البته می‌دانیم که برای تایید این مورد باید تا رونمایی رسمی از این بازی صبر کنیم. کوجیما حالا برای اینکه انتظار را برای طرفداران سخت‌تر کند، اخیرا در رادیوی NHK ژاپن حضور پیدا کرد و درباره‌ی پروژه‌های حال حاضر خود صحبت کرد که یکی از آن‌ها «یک بازی بزرگ AAA است که همه برای تجربه‌ی آن ابزار تمایل خواهند کرد.»

این بازی‌ساز قدیمی همچنین اشاره کرد که می‌خواهد بازی دیگری بسازد که جهان باز یا در سبک شوتر نخواهد بود. علاوه‌براین، شعبه‌ی جدید کوجیما پروداکشنز که در در لس‌آنجلس مستقر است، قرار است روی تولید فیلم و انیمه کار کند. این در حالی است که این استودیوی ژاپنی در حال حاضر به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد، اما به‌دلیل محدودیت ایجاد‌شده به‌خاطر همه‌گیری کرونا، برای استخدام افراد خارجی با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

لوگو استودیوی Kojima Productions / کوجیما پروداکشنز

مدتی است که بازی‌ بعدی کوجیما به موضوعی برای طرح شایعات مختلف تبدیل شده است. برای مثال، یکی از این شایعات می‌گوید که کوجیما پروداکشنز قرار است یک بازی انحصاری برای ایکس باکس بسازد که از فناوری‌های به‌کاررفته در پلتفرم‌های ابری استفاده‌ی زیادی خواهد کرد و مایکروسافت نیز ناشر آن خواهد بود. در همین راستا، چندوقت پیش خبر آمد که کیم سوییفت، یکی از اعضای اصلی تیم سازنده‌ی بازی Portal به‌عنوان مدیر ارشد سرویس کلاود گیمینگ، به ایکس باکس پیوسته است تا احتمالا برای ساخت این بازی به کوجیما کمک کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی AAA درواقع همان پروژه‌ی است که شایعه شده است کوجیما دارد برای ایکس باکس توسعه می‌دهد یا خیر. طبق شایعات، یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن این است که کوجیما در حال کار یک Silent Hill جدید است و سونی نیز بودجه‌ی ساخت آن را تأمین خواهد کرد. اخیرا خبر آمد که کوجیما امسال کار روی یک پروژه‌ی «رادیکال» را آغار خواهد کرد و هنوز مشخص نیست که این پروژه‌ قرار است همان بازی AAA کوجیما باشد یا آن اثری جمع‌و‌جورتری که قصد دارد بسازد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی‌های بعدی هیدئو کوجیما چیست؟ منتظر رونمایی از آن‌ها هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده