// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۶

شروع احتمالی تولید گسترده پلی استیشن VR جدید در آینده نزدیک

براساس گزارش جدید به‌نظر می‌رسد که به‌زودی سونی در همکاری با کارخانه‌های GoerTek تولید گسترده‌ی PSVR جدید را آغاز می‌کند.

اطلاعات جدید مربوط‌به PSVR جدید پلی استیشن 5 سونی از سوی یک منبع چینی منتشر شده‌اند. این منبع ادعا می‌کند که شرکت GoerTek قرارداد مربوط‌به تولید این محصول را امضا کرده است؛ همان شرکتی که برای ساخت اولین پلی استیشن VR با سونی همکاری داشت و وظیفه‌ی تأمین برخی از قطعات کنسول PS5 را بر عهده دارد.

سهام GoerTek این اواخر با رشد قابل توجهی مواجه شد. از همکاری‌های موفق این شرکت می‌تواند به تولید هدست واقعیت مجازی Quest 2 برای شرکت Meta اشاره کرد. باتوجه‌به محدودیت قطعات نیم‌رسانا در نقاط مختلف دنیا، موفقیت کارخانه‌های GoerTek در عرضه‌ی این تعداد از محصولات ویدیوگیمی به بازار واقعا تحسین‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. منبع چینی ادعا کرده است که در طول سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه‌ی یک تا دو میلیون «هدست واقعیت مجازی نسل جدید» از سوی «همکار ژاپنی بزرگ» GoerTek خواهیم بود.

این توضیحات به شکل واضح ذهن مخاطب را به سمت سونی و پلی استیشن VR جدید می‌برند. گزارش‌ها قبلی هم ضمن اعلام غیرسمی مشخصات سخت‌افزاری سطح بالای این هدست واقعیت مجازی جدید، به آغاز عرضه‌ی آن در تعطیلات سال ۲۰۲۲ اشاره کردند. پس عجیب نیست که سونی مثلا عرضه‌ی PSVR پلی استیشن 5 را در دسامبر سال ۲۰۲۲ کلید بزند و در آن بازه‌ی زمانی کوتاه، انتظار شروع فروش آن با دو میلیون دستگاه را داشته باشد.

جیم رایان، رئیس پلی استیشن سونی با لبخند در کنار هدست واقعیت مجازی قبل از نسخه جدید پلی استیشن 5

جالب این‌جا است که مدتی قبل شاهد اشاره دیجیتال فاندری به مشخصات سخت‌افزاری عالی پلی استیشن VR جدید بودیم و پیش از آن تصاویر رسمی دسته‌های آن منتشر شدند، ولی ما هنوز ظاهر رسمی خود پلی استیشن VR جدید سونی را ندیده‌ایم. در نتیجه اگر واقعا به‌زودی قرار است تولید آن در کارخانه‌های GoerTek چین شروع شوند، انتظار می‌رود که سونی قبل از شروع این کار سراغ رونمایی کامل از محصول برود. پوش اسکوئر مجددا تایید می‌کند که براساس گفته‌های منابع این رسانه، سونی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای رونمایی کامل از PSVR جدید در اوایل سال ۲۰۲۲ را انجام داده است. باید صبر کرد و دید چه زمانی شاهد رخ دادن این اتفاق خواهیم بود.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده