// چهار شنبه, ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵

جان مدن، اسطوره فوتبال آمریکایی و سری بازی Madden درگذشت

جان مدن، چهره‌ی محبوب ورزش فوتبال آمریکایی و یکی از افراد مهم در ساخت مجموعه بازی Madden NFL، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

طبق جدیدترین اخبار مرتبط با دنیای بازی‌های ویدیویی، جان مدن، اسطوره‌ی ورزش فوتبال آمریکایی و یکی از چهره‌های تأثیرگذار در ساخت مجموعه بازی Madden NFL در سن ۸۵ سالگی درگذشت. وب‌سایت لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) که این خبر را گزارش داد، به‌دلیل مرگ مدن اشاره‌ای نکرده است. راجر گودِل، یکی از مدیران ارشد NFL طی یک بیانیه‌ درگذشت مدن را به خانواده‌ی او تسلیت گفت و از تاثیر بزرگی که این شخصیت روی فوتبال آمریکایی داشته است، به نیکی یاد کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: «هیچ‌کس بیشتر از مربی (لقب جان مدن) به فوتبال [آمریکایی] عشق نمی‌ورزید. او انگار خود فوتبال بود. نظرات او برای من و خیلی‌های دیگر حکمی قطعی بود. دیگر هیچ‌وقت کسی مانند جان مدن نخواهد آمد و ما تا ابد مدیون تمام زحماتی هستیم که او برای فوتبال کشید و این ورزش را به جایگاه امروزی‌اش رساند». جان مدن از نظر بسیاری از آمریکایی‌های ورزش‌دوست، چهره‌ای افسانه‌ای بود؛ چه در نقش مربی در زمین و چه به‌عنوان گزارش‌گر مسابقات.

درگذشت جان مدن، یکی از افراد مهم در ساخت مجموعه بازی Madden NFL

مدن همان‌طور که گفته شد، نقش بسیار بزرگی در شکل‌دهی به مجموعه بازی Madden NFL داشت و حتی از نام خانوادگی او در عنوان این مجموعه استفاده شد. جالب اینکه قدمت این سری به از بیش از سه دهه پیش می‌رسد و آن را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ دانست که هنوز هم هرسال نسخه‌ی جدیدی از آن عرضه می‌شود. اولین بازی آن به نام John Madden Football در سال ۱۹۸۸ برای کامپیوترهای اپل ۲، سیستم‌عامل داس مایکروسافت و کنسول‌های کمودور ۶۴ و کمودور ۱۲۸ منتشر شد.

درنظر مدن، این مجموعه‌ی بازی ویدیویی نوعی «ابزار پیچیده‌ی آموزشی» برای فوتبال آمریکایی بود. درواقع خیلی‌ها بر این باور هستند که Madden NFL با دقت زیادی توانسته است جنبه‌های مختلف این ورزش سرعتی و پرهیجان را شبیه‌سازی کند و آن را در قالب بازی ویدیویی به علاقه‌مندان تحویل بدهد. EA نیز از طرفی بیانیه‌ای در توییتر منتشر کرده است (تصویر بالا) و در آن یاد جان مدن را گرامی می‌دارد:

«ما امروز یک قهرمان را از دست دادیم. نام جان مدن برای بیش از ۵۰ سال مترادف با ورزش فوتبال [آمریکایی] بود. او قهرمانی متواضع، معلمی پرشور و یک مربی بالفطره بود. به خانواده، دوستان و میلیون‌ها طرفدار جان تسلیت می‌گوییم و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم». گفتنی است که جان مدن دارای همسری به نام ویرجینیا و دو فرزند به نام‌های مایکل و جوزف بود.

شما کاربران زومجی در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده