نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱

ایکس باکس ناشر بازی جدید سازندگان Ori نیست

مدیر Moon Studios توضیح داد که چرا بازی بعدی این تیم توسط مایکروسافت منتشر نخواهد شد.

به‌نظر می‌رسد یک سری اختلاف نظر مابین رؤسای تیم Moon Studios و نگرش‌های برند ایکس باکس در جریان نسل نهم کنسول‌های بازی، به‌‌تصمیم استودیو مبنی بر پیدا کردن یک ناشر جدید برای تازه‌ترین بازی خود ختم شده است. فراموش نکنید که مایکروسافت ناشر بازی Ori and the Blind Forest و بازی Ori and the Will of the Wisps بود.

در حقیقت Moon Studios که سال گذشته همراه‌با برند ایکس باکس توانست یکی از برترین بازی‌های سال را تولید کند و در دسترس گیمرها قرار بدهد، حالا مشغول ساخت اثری جدید در سبک نقش‌آفرینی است که طبق گفته‌های تیم سازنده، مرزهایی جدید از ژانر RPG را برای گیمرها ترسیم خواهد کرد. این وسط نکته‌ای که برای عده‌ای بحث‌برانگیز به‌نظر می‌رسد، عدم همکاری Moon Studios و ایکس‌ باکس در ساخت و عرضه‌ی این اثر جدید است. چرا این تیم تصمیم گرفت برای سومین بازی خود سراغ یک ناشر جدید برود و با مایکروسافت همکاری نکند؟

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، توماس مهلر (Thomas Mahler) به‌عنوان مدیرعامل Moon Studios اعلام کرد که وظیفه‌ی نشر اثر جدید آن‌ها برعهده‌ی برند ایکس باکس نخواهد بود؛ چرا که اعضای تیم Moon Studios برای انتشار اثر جدید خود سراغ Private Division (ناشر نسخه‌های فیزیکی بازی Hades) رفته‌اند. مهلر در صحبت‌های خود دلیل این عدم همکاری را به‌سیاست‌های خاص مایکروسافت پیرامون انحصاری بودن یا نبودن آثار نسبت داده است.

او در صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که بسیاری از دارندگان نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 علاقه داشتند که بازی Ori and the Blind Forest و بازی Ori and the Will of the Wisps را روی کنسول خود تجربه کنند. این دو بازی درنهایت برای سوییچ پورت شدند و در عین حال هرگز روی کنسول PS4 یا کنسول PS5 به‌دست بازیکنان نرسیدند. باتوجه‌به‌گفته‌ی مهلر، دو بازی Ori انقدرها بزرگ نبودند که پورت شدن‌شان برای سایر کنسول‌ها و خارج شدن آن‌ها از انحصار مایکروسافت، سروصدای عجیبی به‌پا کند. بااین‌حال دو بازی اوری هرگز راهی پلی استیشن نشدند.

اوری و نارو در Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

مهلر در ادامه خاطرنشان کرد که نگرش ایکس باکس آنطور که او انتظار داشت، در خلاف جهت انحصار و برداشته شدن مرزها [مابین ویدیوگیم و مخاطبان] نبوده است. وی در پایان اشاره کرد منتظر روزی است که ایکس باکس شجاع‌تر باشد و چشم‌انداز خود را گسترش بدهد تا بازی‌های این شرکت در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرند. مهلر امید دارد که برند ایکس باکس و شرکت مایکروسافت برای تبدیل شدن به‌گروهی پیش‌گام و ثابت‌قدم در عرضه‌ی بازی‌ها برای تمامی پلتفرم‌های ممکن، هدف‌گذاری کنند.

طبق اخبار منتشرشده، بازی جدید تیم موون‌استودیوز یک اثر اکشن/نقش‌آفرینی کاملا سه‌بعدی خواهد بود؛ اثری که باتوجه‌به صحبت‌های مدیر Moon Studios گویا توسط Private Division روی انواع‌واقسام پلتفرم‌ها در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. برای معرفی و نشر اطلاعات بیشتر از این اثر فعلا باید منتظر بمانیم. نظر شما چیست؟ آیا با گفته‌ها و نگرش مهلر موافق هستید؟ دیدگاه خود را برای زومجی بنویسید.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده