نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲

جدایی سازنده Apex Legends و Titanfall از ریسپاون پس از یک دهه

چاد گرنیر، توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های Apex Legends و Titanfall، پس از ۱۱ سال فعالیت در رسپاون اینترتینمنت از این استودیو جدا می‌شود.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که چاد گرنیر، توسعه‌دهنده‌ی پیش‌کسوت بازی‌های Call of Duty که در تأسیس رسپاون اینترتینمنت و تولید بازی‌های Titanfall و Apex Legends مشارکت داشت، پس از ۱۱ سال فعالیت از استودیو جدا شده است. چاد گرنیر این اواخر سکان هدایت تیم توسعه‌ی بازی ایپکس لجندز را در دست داشت.

چاد گرنیر یک نامه‌ی خداحافظی به طرفدارها نوشت و به آن‌ها اطمینان داد که بازی Apex Legends در دست شخص کاردرستی قرار گرفت و او به پیشرفت آن در آینده اطمینان دارد. بنابر اعلام استودیو رسپاون اینترتینمنت، استیون فریرا درحال‌حاضر مقام کارگردان بازی ایپکس لجندز را به‌دست آورده است.

این توسعه‌دهنده در قسمتی از نامه‌ی وداع خود با طرفدارها نوشت: «این پیغام می‌تواند ۱۱ سال فعالیت من در استودیو Respawn را به‌خوبی شرح دهد. از کمک به تأسیس استودیو رسپاون و جان بخشیدن به دنیای تایتان‌فال تا عرضه‌ی یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز یعنی بازی Apex Legends، همگی بدون اغراق سفری به‌یادماندنی را برای من رقم زد. اما امروز این فصل پرهیجان از زندگی من به پایان می‌رسد».

چاد گرنیر در ادامه توضیح داد: «بازی Apex Legends در کنترل آدم برجسته و کاردرستی قرار گرفته است و احساس می‌کنم که می‌توانم با خیالی آسوده آن را رها کنم. زیرا می‌دانم که این محصول و جامعه‌ی طرفدارها همچنان تحت مراقبت قرار خواهند گرفت. ما هنوز تا سال‌ها محتوای درخور برای ارائه داریم و نمی‌توانم فرد بهتری از استیون فریرا را برای سمت کارگردانی در نظر بگیرم و از انجام درست کارها مطمئن باشم. استیون مدت کوتاهی پس از انتشار ایپکس لجندز در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌عنوان سرپرست به تیم توسعه ملحق شد؛ چنان‌که نیمی از تیم را اداره می‌کرد و به‌عنوان فرد مورد اعتماد من در خدمت نیمه‌ی دیگر بود».

در آخر این توسعه‌دهنده‌ی سابق Apex Legends اظهار داشت: «ما در استودیو رسپاون همواره باور داشتیم که تیم مدیریتی و اعضای تازه با خود ایده‌ها، انرژی و نوآوری‌های جدیدی را به‌همراه می‌آورند. برای شرح کمک‌های فراوان استیون فریرا در طول این سال‌ها به بیانیه‌ی دقیق‌تری نیاز خواهد بود». چاد گرنیر هنوز برنامه‌های آتی خود را اعلام نکرده است و باید زمان بیشتری را برای اطلاع از آن‌ها منتظر بمانیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده