نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸

نسخه واقعیت مجازی Resident Evil 4 پرفروش‌ترین برنامه تاریخ Meta Quest

نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی Resident Evil 4 عملکرد شگفت‌انگیزی در زمینه‌ی فروش داشت و به پرفروش‌ترین برنامه‌ی Meta Quest در تمام دوران تبدیل شد.

تقبل هزینه‌ی بازسازی نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی Resident Evil 4 توسط فیسبوک/متا موجب شگفتی بسیاری از طرفداران شد. با اینکه این مجموعه‌ی پرطرفدار شرکت کپکام به‌هیچ‌وجه با واقعیت مجازی غریبه نیست و در گذشته نیز شاهد عرضه‌ی بازی Resident Evil 7 برای پلی استیشن VR بودیم، اما کسی اصلا انتظار راه‌یابی بازی RE4 به واقعیت مجازی را نداشت. بااین‌حال این نسخه در کمال ناباوری عملکرد بی‌نظیری داشت و با استقبال خوبی مواجه شد. به‌عبارت دیگر، نسخه‌ی VR بازی Resident Evil 4 در زمینه‌ی فروش رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

بنابر تازه‌ترین اخبار بازی، جیسون روبین، نائب رئیس بخش بازی‌های شرکت فیسبوک اخیرا با انتشار توئیتی اعلام کرد که نسخه‌ی واقعیت مجازی Resident Evil 4 به پرفروش‌ترین اپلیکیشن تمام ادوار Meta Quest تبدیل شده است. این موضوع به‌ویژه از آن‌جایی حائز اهمیت است که این بازی واقعیت مجازی منحصرا برای Quest 2 عرضه شد و کاربران هدست اصلی قادر به تجربه‌ی آن نبودند. متا کوئست قبلا با نام Oculus Quest شناخته می‌شد، اما پس از اینکه نام فیسبوک در راستای سیاست‌های جدید شرکت به متا تغییر یافت، شاهد تغییر نام این هدست نیز بودیم.

جیسون روبین در توئیت مورد بحث نوشت: «ما می‌دانستیم که بازی Resident Evil 4 تجربه‌ی هیجان‌انگیز جدیدی را هم برای طرفداران دو آتشه مجموعه و هم برای کاربران تازه‌وارد بازی و واقعیت مجازی به ارمغان می‌آورد. برای اعلام اینکه نسخه‌ی واقعیت مجازی RE4 رسما به پرفروش‌ترین برنامه‌ی تمام ادوار هدست کوئست تبدیل شده است، بسیار هیجان‌زده‌ام.» نسخه‌ی واقعیت مجازی Resident Evil 4 درحال‌حاضر برای هدست Meta Quest 2 در دسترس است. همچنین این نسخه در سال ۲۰۲۲ میزبان حالت Mercenaries خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده