نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹

اجرای روان‌تر نسخه PS4 Pro بازی Elden Ring روی پلی استیشن 5

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که نسخه PS4 Pro بازی Elden Ring بهتر از نسخه‌ی اختصاصی PS5 روی کنسول نسل نهمی سونی اجرا می‌شود.

درحالی که هنوز حدود ۳ ماه تا زمان عرضه بازی Elden Ring از استودیوی FromSoftware زمان باقی‌مانده است، بخش‌هایی از این بازی به‌صورت آزمایشی در اختیار شماری از کاربران قرار گرفته تا فرایند عیب‌یابی و بهینه‌سازی‌ نهایی آن به کمک بازیکنان تکمیل شود. حالا به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی آزمایشی الدن رینگ نتایج جالب و غیرمنتظره‌ای را به‌دنبال داشته است، به‌طوری که توماس مورگان از Digital Foundry در توییتر فاش کرد که نسخه‌ی PS4 Pro این بازی که ازطریق قابلیت backward compatibility روی کنسول نسل نهمی سونی اجرا می‌شود، درواقع عملکرد بهتری نسبت به نسخه نسل نهمی الدن رینگ در پلی استیشن 5 دارد.

براین‌اساس گفته می‌شود که حالت Quality Mode بازی Elden Ring با خروجی نیتیو 4K، به نرخ ۴۷ فریم‌برثانیه این بازی در کنسول PS5 منجر شده است. اما با اجرای بازی در حالت Performance Mode، نرخ فریم تصاویر بهبود پیدا کرده و تا نزدیکی ۶۰ فریم‌برثانیه می‌رسد. این درحالی است که نسخه PS4 Pro این بازی روی PS5 و ازطریق قابلیت backward compatibility به‌صورت ثابت و پایدار نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌کند.

نمایی از گیم پلی بازی Elden Ring

البته باتوجه‌به اینکه نسخه PS4 Pro این بازی در رزولوشن پایین‌تری اجرا می‌شود، این نتایج چندان هم غیرمنتظره نیست. اما مطمئناً سناریوی جالبی را برای بررسی بیشتر در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. ضمن اینکه لازم به ذکر است نسخه آزمایشی، نسخه نهایی و عرضه بازی نیست و تا آن زمان عملکرد بازی بهبود پیدا خواهد کرد.

چندی پیش توضیحاتی در صفحه‌ی خرید نسخه‌ی کالکتور بازی در فروش گیم‌استاپ منتشر شده بود که به پشتیبانی نسخه پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بازی Elden Ring از رزولوشن 4K و نرخ فریم‌ ۶۰ اشاره می‌کرد. دراین‌میان مشخص شد که برخلاف ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5، نسخه ایکس باکس سری اس بازی الدن رینگ قرار نیست از ری تریسینگ پشتیبانی کند.

بازی Elden Ring قرار است در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۶ اسفند) برای پی سی و کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس و پلی استیشن عرضه شود. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده