// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲

وجود ربات های بیشتر و هوشمندتر در بازی Horizon Forbidden West

استودیو گوریلا گیمز توضیح داد که موجودات ماشینی در جهان بازی Horizon Forbidden West نسبت به قسمت اول از تنوع، هوشمندی، تحرک و رفتارهای به‌خصوص بیشتر بهره می‌برند.

هورایزن فوربیدن وست در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. به همین خاطر استودیو بازی‌سازی Guerrilla Games و بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی اطلاعات تازه‌ای راجع به موجودات ماشینی حاضر در جهان آن منتشر کرده‌اند. حالا می‌دانیم که تعداد ربات‌های حاضر در بازی Horizon Forbidden West بیشتر از بازی Horizon Zero Dawn است و همه‌ی موجودات ماشینی این‌جا باهوش‌تر شده‌اند. تازه هم ایلوی (Aloy/شخصیت اصلی هورایزن) و هم ربات‌ها در این دنباله چابکی بیشتری دارند تا تعقیب‌وگریزها و نبردها جذاب‌تر بشوند.

از یک ربات پرنده‌ی بزرگ جدید به اسم Sunning تا موجود ماموت‌مانندی به اسم Tremortusk که در تریلر مفصل گیم‌پلی دیدیم، همه در این جهان زندگی می‌کنند و گوریلا گیمز برای به تصویر کشیدن حالات مختلف آن‌ها، منابع الهام زیادی داشته است. مثلا Sunning با ترکیب قابلیت‌های چند خزنده‌ی پرنده در دوران دایناسورها ساخته شد و منبع الهام اصلی Tremortuskهای پخش‌شده در حیات وحش هورایزن فوربیدن وست، ماموت‌های پیشاتاریخ بودند. البته گاهی این Tremortuskها به‌دست دشمن‌های انسانی شما حالت یک غول نابودکننده‌ی مهیب و ترسناک‌تر را پیدا کرده‌اند. سازندگان برای ساخت این فرم دوم، سراغ الگوبرداری از فیل‌های جنگی در فیلم‌های سینمایی مختلف رفتند.

بازی Horizon Forbidden West و ربات های وحشی در حال پرواز در آسمان مقابل ابرها

هر طراحی هم باید خطرناکی موجود را نشان بدهد و هم ثابت کند که او واقعا جایگاه خود را در جهان هورایزن دارد و به شکل هدفمند طراحی شده است. مثلا Sunning در ابتدا به این هدف به وجود آمد که انرژی خورشیدی را جمع‌آوری کند. همین نکته سبب می‌شود که او در روز کم‌خطرتر از شب باشد. چون وقتی آفتاب در حال تابیدن به سمت زمین است، هدف اصلی این ربات جمع‌آوری انرژی خورشیدی خواهد بود و او توجه کمتری به پیرامون خود دارد. اما وقتی دیگر مشغول باز نگه داشتن بال‌های تشکیل‌شده از سلول‌های خورشیدی نیست، طبیعتا با آمادگی بیشتر به سوی ایلوی یورش می‌برد.

تازه گوریلا گیمز دقت کرده است که تمام موجودات ماشینی مشغول خدمت به یک هدف بزرگ باشند و عملکرد هرکدام از آن‌ها ارتباطی با دستاوردهای دیگری پیدا کند؛ تا یک اکوسیستم هماهنگ و باورپذیر شکل بگیرد. سازندگان روی این نکته تاکید دارند که حالا هم دشمن‌های ماشینی بیشتر از بازی قبلی آماده‌ی آسیب زدن به ایلوی هستند و هم شما به سلاح‌های بیشتری دسترسی دارید. در نتیجه با دشمن‌های بیشتری مواجه می‌شوید که واقعا شما را به چالش می‌کشند و روش‌های متفاوتی برای شکست دادن هرکدام از آن‌ها وجود دارد.

وجود ربات‌های هوشمندتر صرفا باعث افزایش جذابیت مبارزه با آن‌ها یا غرق شدن بازیکن در جهان بازی نمی‌شود. بلکه به لطف این پیشرفت، در هورایزن فوربیدن وست شما دلایل بیشتری برای زیر نظر گرفتن دقیق این موجودات دارید. اگر رفتارهای آن‌ها را بشناسید، می‌توانید از انواع‌واقسام فرصت‌ها به نفع خود بهره ببرید. یک ربات طی ساعاتی از روز مشغول حفاری است و گرد و خاک زیادی به پا می‌کند. پس حرکت مخفی‌کارانه پیرامون این موجود آسان خواهد بود. یک ربات همواره به‌دنبال منابع به‌خصوصی است که به درد ایلوی هم می‌خورند. پس تعقیب او می‌تواند مثل حرکت براساس نقشه‌ی گنج باشد.

ایلوی در این بازی هم می‌تواند ماشین‌های هوشمند بیشتری را به کنترل خود دربیاورد و هم کنترل بیشتری روی هرکدام از آن‌ها دارد. به این معنی که می‌تواند دستورهای متفاوتی به آن‌ها بدهد و مثلا ربات کنترل‌شده را روی حالت تهاجمی یا تدافعی تنظیم کند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده