// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲

حجم حدودی بازی Elden Ring روی کنسول های ایکس باکس

اطلاعات ثبت‌شده در فروشگاه دیجیتالی مایکروسافت نشان داد که بازی Elden Ring روی کنسول‌های ایکس باکس حدودا چه حجمی از حافظه را به خود اختصاص می‌دهد.

شما تقریبا به ۵۰ گیگابایت فضای خالی روی حافظه‌ی کنسول ایکس باکس خود احتیاج دارید تا بازی Elden Ring را دانلود، نصب و اجرا کنید. این حجم به مراتب بیشتر از حجم آثار قبلی فرام‌سافتور همچون بازی Sekiro: Shadows Die Twice به‌نظر می‌رسد. اما نمایش‌ها هم به خوبی نشان داده‌اند که جهان الدن رینگ بسیار بزرگ‌تر از آثار قبلی هیدتاکا میازاکی است.

به‌تازگی شرکت بندای نامکو اعلام کرد که بازی Elden Ring روی ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت و پلی استیشن 5 سونی از رزولوشن 4K (حالت Graphics)، فریم‌ریت ۶۰ (حالت Performance)، ری تریسینگ و HDR پشتیبانی می‌کند. ایکس باکس سری اس هم می‌تواند بازی را با رزولوشن 1440P و بدون ری تریسینگ اجرا کند. کامپیوترهای قدرتمند طبیعتا می‌توانند رزولوشن 4K، ری تریسینگ، HDR و فریم‌ریت ۶۰ را به‌صورت همزمان داشته باشند. الدن رینگ برای کنسول‌های نسل ۸ سونی و مایکروسافت هم عرضه می‌شود.

البته که هیچ‌کدام از مدل‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان توانایی پشتیبانی از ری تریسینگ در بازی Elden Ring را ندارند و این اثر فرام سافتور را فقط به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کنند. اما همه‌ی کنسول‌های نسل ۸ به جز مدل عادی ایکس باکس وان، هنگام اجرای الدن رینگ از HDR پشتیبانی خواهند کرد.

بازی Elden Ring در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) توسط شرکت Bandai Namco Entertainment عرضه می‌شود؛ ناشری که ماه‌ها قبل گفت احتمالا در طولانی‌مدت، کارهای زیادی با جهان این مجموعه دارد. چند هفته‌ی بعد طبیعتا مشخص می‌شود که الدن رینگ روی کنسول‌های سونی و کامپیوترهای شخصی چه‌قدر حجم از حافظه را به خود اختصاص می‌دهد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده