نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳

افزایش ۱۶۶ درصدی درآمد سخت‌افزاری مایکروسافت با فروش ایکس باکس

مدیر مالی مایکروسافت در گزارش مالی جدید این شرکت خلاصه‌ای از عملکرد بخش گیمینگ در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ را ارائه کرده است.

ایکس باکس نتایج عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۲۲ را منتشر کرد. این بازه‌ی زمانی برای شرکت مایکروسافت از ابتدای ماه ژوئیه ۲۰۲۱ تا پایان ماه سپتامبر سال میلادی است. در حقیقت باید دقت داشته باشید که هر شرکت تعریف مشخصی برای سال مالی خود دارد و مثلا «سال مالی ۲۰۲۲» برای مایکروسافت از ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و در آخر جون/ژوئن ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

در سه‌ماهه‌ی مالی اخیر، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل مواجه شد. درآمد سخت‌افزاری شرکت نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل، در پی فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با رشد ۱۶۶ درصدی روبه‌رو بود. این وسط درآمدهای مربوط‌به «محتوا و سرویس‌های ایکس باکس» تنها ۲ درصد رشد نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل داشتند.

البته مایکروسافت می‌گوید که بازی‌های اختصاصی و ایکس باکس گیم پس وضعیت خوبی دارند و محدود شدن رشد درآمد این بخش به ۲ درصد، صرفا به خاطر مقایسه شدن آن با عملکرد قدرتمند سال گذشته و کاهش عرضه‌ی بازی‌های بزرگ شرکت‌های غیراختصاصی بوده است. مایکروسافت به مانند سال‌های اخیر آمار رسمی از فروش کنسول‌های ایکس باکس را اعلام نکرد. هیچ عدد رسمی جدیدی هم برای تعداد دقیق مشترک‌های سرویس ایکس باکس گیم پس اعلام نشد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس گزارش مالی اظهار داشت که بخش گیمینگ مایکروسافت رکورد جدیدی را در درآمدزایی طی سه‌ماهه‌ی اول سال مالی شرکت به ثبت رسانده است. مدیر مالی این شرکت درنهایت اعلام کرد که مایکروسافت انتظار رشد ۷ تا ۹ درصدی درآمدهای بخش گیمینگ طی سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ را دارد. انتشار چند بازی AAA و افزایش استفاده‌ی مخاطبان پلتفرم ایکس باکس از دستگاه‌های خود در این دوره می‌تواند رشد درآمدهای شرکت را به حدودا ۱۴ تا ۱۶ درصد برساند.

Halo Infinite و Forza Horizon 5 مهم‌ترین بازی‌های فرست پارتی (آثار انحصاری ساخته‌شده توسط استودیوهای اختصاصی) مایکروسافت هستند که در سه‌ماهه‌ی جاری عرضه می‌شوند. علاوه‌بر این آثار بزرگ دیگری مانند بازی Call of Duty: Vanguard و بازی Battlefield 2042 را خواهیم داشت که با فروش روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به احتمال زیاد به برآورده شدن انتظارات مالی مایکروسافت کمک می‌کنند. هود در ادامه خاطرنشان کرد که وضعیت عرضه‌ی کنسول‎‌های نسل ۹ همچنان تحت تأثیر محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین قرار دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده