نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲

احتمال وجود مکانیزم‌هایی مشابه با سری هیتمن در بازی جدید Splinter Cell

طبق صحبت‌های اخیر جف گراب، برخی از مکانیزم‌های گیم‌پلی در نسخه‌ی جدید اسپلینترسل با الگو گرفتن از موارد مشابهی که در ریبوت هیتمن وجود داشت، طراحی می‌شوند.

مدتی است که خبرهای پرتعدادی مبنی‌بر بازگشت سری اسپلینتر سل مخابره می‌شود. از انتشار بازی Splinter Cell: Black List تا به‌امروز حدود ۸ سال می‌گذرد و طبق خبرهایی که این اواخر از اشخاص و رسانه‌های معتبر شنیده می‌شود، به‌احتمال بسیار زیاد باید از بازگشت این سری محبوب و پیش‌گام مطمئن باشیم. جف گراب، خبرنگار/اینسایدر معتبر صنعت بازی اخیرا در صحبت‌های خود و طی آخرین اخبار بازی، به‌وجود عنصرهایی مشابه با مکانیزم‌های گیم‌پلی سری جدید هیتمن (Hitman) در بازی جدید اسپلینتر سل اشاره کرده است. در صحبت‌های جف گراب چنین می‌خوانیم:

«در هفته‌هایی که به‌برگزاری رویداد E3 2021 ختم می‌شد، برخی از طرفداران توانستند بازی Prince of Persia: Sands of Time Remake و یک اثر دیگر را که شباهت‌ زیادی به‌ یک قسمت جدید از سری اسپلینتر سل داشت، تجربه کنند. اشخاص تست‌کننده وقت زیادی نداشتند تا این بازی احتمالی از مجموعه‌ی Splinter Cell را به‌شکل مفصل تجربه کنند. یوبیسافت یکی از بخش‌های آموزشی بازی (همراه با تمامی مکانیزم‌های گیم‌پلی) را در اختیار افراد تست‌کننده قرار داده بود و طبق صحبت بازیکنان، این اثر مکانیزم‌های آشنای اکشن/مخفی‌کاری سری اسپلینتر سل را با مولفه‌های خاص گیم‌پلی ریبوت سری هیتمن ترکیب کرده است.»

مکانیزم‌های سندباکس در سه‌گانه‌ی جدید هیتمن به‌خوبی ارزش تکرار اثر را بالا می‌برد و دسترسی‌های بسیار زیادی را در اختیار گیمر قرار می‌داد. سری Splinter Cell با اینکه یک بازی اکشن - مخفی‌کاری با حال‌وهوا و ساختار چریکی/پارتیزانی به‌حساب می‌آید و اسکلت‌بندی نسبتا متفاوت نسبت به‌گیم‌پلی سری هیتمن دارد، اما عملکرد عالی سه‌گانه‌ی جدید هیتمن در طراحی محیط‌های بزرگ با راه‌های بسیار زیاد برای پیش‌برد مراحل (و افزایش ارزش تکرار) به‌قدری خوب بود که این مجموعه را به‌آثاری الهام‌بخش در ژانر Stealth بدل کند.

سم فیشر در پوستر بازی اسپلینتر سل

خبر ساخته شدن قسمت جدید سری اسپلینترسل و الگوگیری یوبیسافت از ساختار سری هیتمن در طراحی مراحل این بازی جدید از سری Splinter Cell، فعلا در حد شایعه هستند و با وجود مطرح شدن این شایعه‌ها توسط افراد بسیار معتبر صنعت بازی، باز هم باید آن‌ها را در حد گمانه‌زنی درنظر بگیریم و برای نشر خبرهای رسمی انتظار بکشیم. طبق گزارش‌های جدید رسانه‌ی VGC، توسعه‌ی قسمت جدید اسپلینتر سل در یک استودیو به‌جز شعبه‌ی مونتریال تیم یوبیسافت که تیم خالق سری مورد بحث به‌حساب می‌آید، درحال پیشرفت است.

اثری که ظاهرا در مراحل ابتدایی تولید قرار دارد و بعید است سال آینده شاهد رونمایی از آن باشیم. Splinter Cell از آن بازی‌هایی است که طی سالیان اخیر، بازگشت آن به‌شدت توسط هواداران طلب می‌شد؛ موردی که واکنش مستقیم مقامات یوبیسافت را هم به‌همراه داشت؛ صحبت‌هایی که حتی استناد به‌آن‌ها هم باعث اطمینان یافتن از بازگشت سم فیشرِ کهنه‌کار می‌شود. سال گذشته یاوس گیلموت، مدیر عامل یوبیسافت پیرامون ساخت و عرضه‌ی دنباله‌ی اسپلینترسل چنین گفت:

«وقتی یک بازی جدید می‌سازید، باید از تفاوت آن نسبت به‌ساخته‌های قبلی خود مطمئن شوید. روند تولید آخرین قسمت از سری اسپلینتر سل به‌شدت تحت تاثیر فشار و انتقاد هواداران طی شد. آن‌ها می‌گفتند که این کار را نکنید، آن کار را نکنید، فلان چیز را تغییر ندهید و همین موضوع باعث شد تا تیم‌های مسئول ساخت بازی‌های Splinter Cell با ترس و لرز فراوان کار خود را جلو ببرند. حالا افرادی وجود دارند که درحال مراقبت از برند اسپلینتر سل هستند؛ درنتیجه زمانی خواهد رسید که نتیجه‌ی کار این افراد را ببینیم. درحال حاضر بیشتر از این نمی‌توانم پیرامون این موضوع صحبت کنم.»

حالا نوبت دیدگاه‌های شما است. به‌نظرتان الهام گرفتن اسپلینتر سل از سری بازی هیتمن چطور نتیجه‌ای خواهد داشت. از بین آثاری مثل هیتمن و متال‌ گیر، به‌نظر شما کدام یک بهتر و موثرتر می‌تواند الهام‌بخش سری Splinter Cell باشد؟ فکر می‌کنید سال آینده شاهد رونمایی از نسخه‌ی جدید اسپلینتر سل خواهیم بود؟ دیدگاه خود را با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده