// شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷

شایعه: ساخت یک بازی MMO مبتنی بر سرویس ابری برای ایکس باکس

جف گراب می‌گوید استودیوی Mainframe مشغول ساخت یک بازی MMO مبتنی بر سرویس ابری است که دارای ویژگی‌های جالبی است و ایکس باکس ناشر آن خواهد بود.

جز کوردن اخیر در پادکست The Xbox Two خبر داده بود که یک بازی MMO در دست ساخت قرار دارد که ایکس باکس ناشر آن خواهد بود. حالا جف گراب، روزنامه‌نگار وب‌سایت ونچربیت از قول منابع خود این خبر را تایید می‌کند و می‌گوید استودیوی Mainframe قطعا در حال ساخت یک بازی در سبک MMO برای استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس است. این‌طور که گفته شده است، این بازی فعلا Pax Dei نام دارد و مبتنی‌بر سرویس کلاود (ابری) خواهد بود. این یعنی بازیکنان روی هر دستگاه و کنسولی به بازی دسترسی آنلاین خواهند داشت.

گراب همچنین به این اشاره می‌کند که «تیم ایکس باکس به‌ دلایل مختلفی برای Pax Dei هیجان‌زده است.» گراب می‌گوید استودیوی مین‌فریم در حال حاضر به‌دنبال توسعه‌ی انواعی از مکانیک‌های گیم‌پلی است که «تنها روی بازی‌ای جواب می‌دهد که بیشتر بخش‌های آن از روی یک سرورِ از راه دور اجرا می‌شود.» همچنین باتوجه‌به اینکه Pax Dei قرار است بر پایه‌ی سیستم ابری ساخته شود، بازیکنان فارغ از اینکه روی چه پلتفرمی آن را تجربه می‌کنند، می‌توانند هر فعالیتی که خواستند در بازی انجام دهند.

این‌جا اما گراب به نکته‌ی جالبی اشاره می‌کند و آن این است که برخی فعالیت‌ها در این بازی برای انجام دادن در مکان و احتمالا پلتفرم خاصی درنظر گرفته شده‌اند. او برای اینکه منظور خود را واضح‌تر توضیح بدهد، یک مثال می‌زند: مثلا فرض کنید بازیکن فعالیت‌هایی مانند کشاورزی (فارمینگ) و ساخت‌و‌ساز تجهیزات را زمانی‌که در محل کار خود حضور دارد (و احتمالا تنها به گوشی موبایل خود دسترسی دارد) انجام دهد و انجام دادن مراحلی مانند حمله به پایگاه دشمنان را به زمانی موکول کند که به خانه رسیده‌ است (و احتمالا پای کنسول یا پی سی می‌نشیند).

لوگو استودیوی Mainframe

همان‌طور که بالاتر گفته شد، گراب می‌گوید «اعضای کلیدی ایکس باکس درباره‌ی Pax Dei هیجان‌زده هستند؛ چراکه این پروژه می‌تواند موانعی را که ممکن است سر راه توسعه‌ی یک بازی کاملا ابری قرار بگیرد، به آن‌ها نشان دهد.» این اینسایدر همچنین عنوان می‌کند: «مایکروسافت امیدوار است Pax Dei بتواند به یک بازی عالی کلاودمحور تبدیل شود؛ به‌طوری که استودیوهای دیگر برای ساخت بازی‌های مشابه در آینده، از آن تقلید کنند.»

به‌نظر می‌رسد مجموعه‌ی ایکس باکس قصد دارد ویژگی‌های یک بازی مبتنی‌بر کلاود را به‌طور خاص در بازی‌ احتمالی هیدئو کوجیما اعمال کند؛ بازی‌ای که استودیوی Kojima Productions طبق شایعه‌ها به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس می‌سازد. البته ظاهرا قرارداد کوجیما و مایکروسافت هنوز نهایی نشده است. بااین‌حال گفته می‌شود که ردموندی‌ها برای ساخت این بازی «منابع زیادی» را در اختیار این بازی‌ساز سرشناس ژاپنی قرار می‌دهند.

مایکروسافت در همین راستا چند ماه پیش کیم سوئیفت را استخدام کرد تا روی توسعه‌ی بازی‌های تماما ابری این شرکت نظارت کند. سوئیفت طراح ارشد باسابقه‌ای است که در ساخت بازی‌هایی مانند پورتال، Left 4 Dead و Left 4 Dead 2 و Star Wars Battlefront 2 کار کرده بود. او همچنین قبل از پیوستن به ایکس باکس کارگردان طراحی بازی در مجموعه‌ی گوگل استادیا بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ساخت یک بازی کاملا ابری با ویژگی‌های گفته‌شده در بالا چیست؟ فکر می‌کنید چنین اثری می‌تواند پایه‌گذار سبک جدیدی در بازی‌سازی باشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده