// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸

تبدیل شدن Final Fantasy 14 به سود‌آورترین بازی مجموعه‌ فاینال فانتزی

نائوکی یوشیدا، کارگردان Final Fantasy 14 می‌گوید این بازی در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیون بازیکن دارد و به سود‌آورترین نسخه‌ی مجموعه‌ی فاینال فانتزی تبدیل شده است.

به‌تازگی رویدادی برای نمایش بسته‌ی الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy 14 برگزار شد. نائوکی یوشیدا، کارگردان فاینال فانتزی 14 نیز در جریان این رویداد اعلام کرد که تعداد بازیکنان این بازی MMORPG اخیرا از مرز ۲۴ میلیون عبور کرده است و اینکه این بازی در حال حاضر سودآورترین نسخه‌ی مجموعه‌ی فاینال فانتزی محسوب می‌شود.

یوشیدا که این آمار‌و‌ارقام را در قالب نمودار به رسانه‌ها نشان می‌داد، از این گفت که فاینال فانتزی 14 یازده سال پس از انتشارش به این تعداد بازیکن دست پیدا کرده است. او سپس اشاره می‌کند که تعداد بازیکنان فاینال فانتزی 14 در سال ۲۰۱۵ تنها ۴ میلیون نفر بود و پس از اینکه Stormblood، بسته‌ی الحاقی سوم بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، این رقم به ۱۰ میلیون نفر رسید. نکته‌ی جالب و کمی عجیب این‌جا است که در طول فقط چهار سال (از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱)، محبوبیت فاینال با شیبی تند افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۴ میلیون نفر رسید که رقم قابل‌توجه‌ای است.

یوشیدا به عرضه‌ی جنجال‌برانگیز Final Fantasy 14 در سال ۲۰۱۰ اشاره می‌کند و می‌گوید: «همه‌ی شما می‌دانید که در زمان انتشار اولیه‌ی فاینال فانتزی 14 اوضاع خوبی نداشتیم. اما از آن زمان تاکنون فاینال فانتزی 14 را به اثری تبدیل کرده‌ایم که سهم عمده‌ای در سودسازی برای اسکوئر انیکس دارد. شاید درست نباشد که چنین چیزی بگویم؛ ولی ما از نظر تجاری به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ایم. در ادامه نیز روی این بازی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و از هیچ هزینه‌ای برای آن دریغ نمی‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم Final Fantasy 14 همچنان یکی از بازی‌هایی است که طرفداران ما از آن لذت می‌برند.»

شخصیت های داستانی Final Fantasy 14

همان‌طور که یوشیدا نیز اشاره کرد، Final Fantasy 14 شروع ناامیدکننده‌ای داشت و در آن زمان نتوانست نمرات خوبی را از منتقدین دریافت کند. بااین‌حال، اسکوئر انیکس سال‌ها از بازی پشتیبانی کرد و آن را به جایگاه کنونی‌اش رساند و می‌توان گفت فاینال فانتزی 14 از این جهت نمونه‌ای جالب درمیان آثار سبک MMORPG به شمار می‌رود. حتی چند ماه پیش محبوبیت فاینال فانتزی 14 به‌حدی رسیده بود که باعث اختلال در سرورهای بازی شد و اسکوئر انیکس مجبور شد فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی را روی پی سی به‌طور موقت متوقف و به‌جای Buy، گزینه‌ی Waitlist را به صفحه‌ی فروش آن اضافه کند.

درنهایت بااینکه بسته‌ی الحاقی Endwalker فاینال فانتزی 14 تا حد زیادی به داستان بازی پایان می‌دهد، یوشیدا می‌گوید آن‌ها برای ۱۰ سال آینده‌ی آن برنامه دارد. او همچنین از طرفداران بابت اینکه همچنان به تجربه‌ی Final Fantasy 14 ادامه می‌دهند، تشکر کرد. Final Fantasy XIV: Endwalker در تاریخ ۲۳ نوامبر (۲ آذر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد. البته اگر این بسته‌ی الحاقی را پیش‌خرید کنید، چهار روز زودتر و در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) قادر به تجربه‌ی آن خواهید بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی موفقیت‌های Final Fantasy 14 چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که همچنان به تجربه‌ی این بازی ادامه می‌دهند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده