// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷

شایعه: Battlefield 2042 قرار بود یک بازی بتل رویال باشد

تام هندرسون، اینسایدر معروف مجموعه بتلفیلد موارد جدیدی را از فرایند ساخت Battlefield 2042 فاش کرده است که اگر صحت داشته باشند، نشان می‌دهند که این بازی توسعه‌ی پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشته است.

بتا بازی مورد انتظار Battlefield 2042 چند روزی می‌شود که تمام شده است و تام هندرسون، اینسایدری که چندوقتی است نامش با نسخه‌ی جدید بتلفیلد گره خورده است، اطلاعات جدیدی را از فرایند ساخت این بازی فاش کرده است؛ اطلاعاتی که اگر صحت داشته باشند، شاید خیلی به مذاق طرفداران این مجموعه شوتر اول‌شخص خوش نیایند.

هندرسون در توییت جدیدی می‌نویسد «اینکه می‌گویند بتلفیلد 2042 در ابتدا قرار بود یک بازی بتل رویال باشد، درست است. البته نمی‌دانم سازندگان در چه مرحله‌ای از ساخت بازی تصمیم گرفتند سبک آن‌ها به بازی‌های سنتی بتلفیلد تغییر دهند.» او در توییت دیگری می‌گوید: «البته می‌دانم که این ادعای بزرگی است (بتل رویال بودن بتلفیلد 2042 در اوایل مراحل ساخت). ولی اگر شما روزنامه‌نگاری هستید که این نوع اخبار را پوشش می‌دهد، می‌توانم شواهد و مدارک چنین ادعایی را به شما ارائه دهم.»

سگ روباتیک تانک هلیکوپتر Battlefield 2042

یکی از موارد دیگری که هندرسون فاش می‌کند، این است که نسخه‌ی بتا بتلفیلد 2042 برخلاف چیزی که DICE گفته بود، از چند ماه قبل آماده نشده بود و درواقع روز ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) به مرحله‌ی انتشار رسید؛ یعنی یک روز قبل از تاریخ اولیه‌ی برگزاری بتا. این می‌تواند به این معنی باشد که با وجود تأخیر خوردن بتا، تغییر یا بهبود خاصی در این مدت روی این نسخه اعمال نشد.

هندرسون سپس از این می‌گوید که تیم مدیریت پروژه‌ی Battlefield 2042 از افرادی تشکیل شده بود که پیش‌تر روی بازی Star Wars Battlefront 2 کار کرده بودند و اینکه «تیم مدیریت آن‌طور که باید، به ساخت این بازی متعهد نبود.» این اینسایدر اشاره می‌کند که تیم خلاقیت بازی اجازه‌ی امتحان کردن ایده‌های جدید را نداشت و تنها باید کارهایی را که از بالا به آن‌ها محول شده بود، تحویل می‌داد. حتی به‌گفته‌ی منبع هندرسون، یکی از مدیران میانی پروژه‌ی بتلفیلد 2042 شخصیتی «بله‌قربان‌گو» داشت و تمام این موارد اوضاع ساخت بازی را خراب کرده بود.

کاراکترها و هلیکوپتر در بازی Battlefield 2042

یکی از ویژگی‌های Battlefield 2042 وجود کاراکترهایی به نام متخصص‌ها در بازی است که جایگزین کلاس‌های نظامی بازی‌های قبلی مجموعه شده است. برخی طرفداران موافق این تغییر هستند و برخی دیگر آن را دوست ندارند. هندرسون می‌گوید این تغییر به‌خاطر این اتفاق افتاده است که تیم مدیریت از برخی جنبه‌های بازی Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ خوشش آمده بود و احتمالا آن‌ها تصمیم گرفتند کلاس‌های بازی خود را شبیه اپراتورهای مادرن وارفر کنند. او البته می‌گوید برخی از ویژگی‌های بتلفیلد 2042 نیز از بازی Apex Legends الهام گرفته‌اند. هندرسون همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از تولید‌کنندگان محتوا و استریمرهایی که کالاف دیوتی بازی می‌کنند، به بتا محدود بتلفیلد 2042 دعوت شدند تا تیم ساخت بازی از بازخورد آن‌ها استفاده کند.

Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی موارد جدیدی که تام هندرسون فاش کرده است، چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده