نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵

معرفی کنترلر جدید ایکس باکس برای سالگرد ۲۰ سالگی آن

کنترلر و هدست جدید ایکس باکس به مناسبت بیستمین سالگرد این برند معرفی شدند.

چیزی تا فرارسیدن بیست سالگی ایکس باکس باقی نمانده است و مایکروسافت به همین مناسبت یک کنترلر و هدست ویژه معرفی کرده است. کنترلر مذکور البته پیش از معرفی رسمی در چند وب‌سایت و خرده‌فروشی دیده شد و سپس رسما رونمایی گردید. کنترلر بیست سالگی ایکس باکس در زمینه رنگ‌بندی ادای احترامی به اولین کنسول مایکروسافت محسوب می‌شود. به‌این‌ترتیب که دو رنگ اصلی کنترلر جدید ایکس باکس مشکیِ شفاف و سبزِ نئونی هستند، این دو رنگ اصلی در عین حال که ادای احترامی به کنسول ایکس باکس اورجینال محسوب می‌شوند، رنگ و بویی مدرن نیز به این کنترلر بخشیده‌اند.

نمای روبروی کنترلر بیست سالگی ایکس باکس

صفحه‌ی جلویی کنترلر ویژه‌ی بیست سالگی ایکس باکس از یک پلاستیک شفاف و مشکی ساخته شده است و اجزای درونی به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند تا به‌این‌ترتیب تمام جزئیات بخش‌های درونی کنترلر خودنمایی کنند. رنگ سبز به‌عنوان امضای برند ایکس باکس روی دکمه‌ی ایکس باکسِ این کنترلر نقش بسته است و دورتادور دکمه‌های دی‌پد نیز با یک حلقه‌ی سبز رنگ تزئین شده است. تمام این‌ها در حالی است که از همین رنگ سبز مشهور برای تزئین دستگیره‌های عقبی کنترلر نیز بهره‌برداری شده است. 

آن دسته از کاربرانی که کنترلر ویژه بیست سالگی ایکس باکس را خریداری کنند، پس از وصل کردن آن به کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس، یک بک‌گراند ویژه و پویا نیز دریافت خواهند کرد. خریداران همچنین می‌توانند با وصل کردن کنترلر به کنسول‌های دوستان خود، این بک‌گراندِ پویا را در اختیار ایشان نیز قرار بدهند. 

سه تصویر از هدست بیست سالگی ایکس باکس

کنترلر بیست سالگی ایکس باکس به همراه یک هدست استریو معرفی شده است. هدست مذکور امکانات ویژه‌ای را به ارمغان نمی‌آورد اما در طراحی از دیسک‌هایی به رنگ سبزِ نئونی بهره می‌برد، همچنین حروف مربوط به گوش چپ و راست هدست نیز با همین رنگ حکاکی شده‌اند و در قسمت میکروفون نیز شاهد خودنمایی رنگ سبز ایکس باکس هستیم. در هدست مذکور نیز از رنگ مشکی شفاف استفاده شده است، این هدست در دیگر موارد همان پیرایش جدیدترین نسل هدست‌های ایکس باکس را دارا است. کنترلر و هدست جدید ایکس باکس در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، مصادف با سالگرد بیست سالگی ایکس باکس عرضه خواهند شد. هرکدام از این کنترلر و هدست با قیمت ۶۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسند.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده