نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۸

مقایسه عملکرد بازی Alan Wake Remastered در کنسول‌ های ایکس باکس

ویدیو مقایسه نحوه اجرای بازی Alan Wake Remastered روی کنسول‌های مختلف ایکس باکس، رزولوشن 1440p روی ایکس باکس سری ایکس و عملکرد ضعیف ایکس باکس وان را نشان می‌دهد.

بازی Alan Wake Remastered به‌تازگی برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. حالا کانال یوتیوب ElAnalistaDeBits ویدیویی را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته که نحوه‌ی اجرای این بازی روی تمامی کنسول‌های ایکس باکس را نشان می‌دهد. این مقایسه از ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس گرفته تا کنسول‌های نسل نهمی سری ایکس و سری اس را شامل می‌شود.

از مهم‌ترین نکاتی که از این ویدیو برداشت می‌شود، تأیید رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ فریم‌برثانیه روی ایکس باکس سری ایکس و اجرای بازی با کیفیت 1080p و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه روی ایکس باکس سری اس است. نکته‌ای که با درنظرگرفتن ظرفیت‌های سخت‌افزاری کنسول سری ایکس کمی عجیب به نظر می‌رسد.

اما مسئله‌ی دیگر، نحوه‌ی اجرای بازی روی کنسول‌های ایکس باکس وان و وان ایکس است. کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و مدل ارتقاء یافته‌ی آن Alan Wake Remastered را به ترتیب با رزولوشن 900p و 1440p و نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کنند.

در ادامه‌ی این ویدیو، مشکلات دیگری از قبیل عدم پشتیبانی کامل از HDR و افت عملکرد بازی روی ایکس باکس وان پوشش داده شده است. شما می‌توانید در ادامه به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات

در توضیحات ارائه شده توسط ElAnalistaDeBits نوشته شده که:

  • Alan Wake Remastered روی هیچ پلتفرمی از HDR پشتیبانی نمی‌کند.
  • کیفیت دورنمای بازی در نسخه ریمستر بهبود پیدا کرده و کنسول‌های سری اس و ایکس باکس وان عملکرد مشابهی در اجرای آن دارند. ایکس باکس وان ایکس در اجرای این بازی کمی بهتر عمل کرده و در نسخه سری ایکس نیز جزئیات بیشتری دیده می‌شود.
  • رزولوشن تکسچرها در ایکس باکس وان پایین‌تر است.
  • در برخی قسمت‌های محیط بازی آیتم‌های بیشتری از قبیل حصارها و مخروط‌های خیابان اضافه شده که البته این قضیه براساس گزارش‌های منتشر شده اعلام می‌شود.
  • مشکل افت فریم در برخی کات سین‌های بازی روی ایکس باکس وان محسوس است. این قضیه موجب بهم ریختن هماهنگی صدا و تصویر نیز می‌شود.
  • تصاویر نسخه ایکس باکس وان در صحنه‌های پرتنش مرتب دچار اسکرین تیرینگ و به هم ریختن تکسچرها می‌شود.
  • برخی تکسچرها روی ایکس باکس وان درست لود نمی‌شوند. برای رفع این مشکل باید به منوی اصلی برگردید.
  • گاهی اوقات در نسخه ایکس باکس وان و وان ایکس، کرش کردن‌های غیرمنتظره اتفاق می‌افتد.
  • عملکرد D3T در ریمستر این بازی می‌تواند بهبود پیدا کند (همان‌طور که در بازی‌هایی مانند Mafia II: Definitive Edition شاهد آن بودیم). 

Alan Wake Remastered هم‌اکنون برای پی سی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، و کنسول‌های ایکس باکس در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید واکنش منتقدین به بازی Alan Wake Remastered را نیز در زومجی مطالعه کنید.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده