// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰

کمبود موجودی PS5 و Xbox Series X تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا می‌کند

مدیر AMD در کنفرانسی از کمبود تراشه‌‌ها حداقل تا سال ۲۰۲۲ خبر داد؛ این کمبود روی تولید کنسول‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

لیزا سو، مدیر شرکت AMD در کنفرانس Code که در شهر کالیفرنیا برگزار شد، به کمبود تراشه‌ها تا سال آینده اشاره کرد. به‌دلیل اینکه کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن از تراشه‌های AMD استفاده می‌کنند، این کمبود روی تولید و عرضه این دو کنسول تاثیر مستقیم می‌گذارد و خرید آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

در این خبر که از رسانه CNBC منتشر شد، سو توضیح داد برای راه اندازی یک خط تولید جدید چیزی حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان لازم است تا بتوان تقاضای روز افزون بازار برای تراشه را پاسخ داد. نزدیک‌ترین زمانی‌که خط تولید‌های جدید به ثمر برسند نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ارزیابی شده است و بعد از این تاریخ احتمالا شرایط کمبود تراشه بهبود پیدا می‌کند. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس هفته گذشته نظرات مشابهی در این مورد به‌اشتراک گذاشته بود.

اظهارات لیزا سو در کنفرانس کد به این شکل بود:

ما همیشه از چرخه پرفراز و نشیبی عبور می‌کنیم که تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود یا در بعضی مواقع برعکس این مسئله پیش می‌آید. اما این دفعه موضوع متفاوت است، چیزی نزدیک به ۱۸ تا ۲۴ ماه گاهی اوقات نیز حتی بیشتر از آن شاید طول بکشد تا خط تولید جدید آغاز شود. ما سرمایه‌گذاری برای شروع این خط تولید‌ها را از سال پیش آغاز کردیم.

پاندمی کووید-۱۹ مشکلات زیادی برای تمام تولیدکنندگان از جمله برای کنسول‌های جدید دو شرکت‌ سونی و میکروسافت در سرتاسر جهان به‌وجود آورده است. درحالی‌که کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در زمان نه‌چندان مناسبی عرضه شدند، اما بازهم هر دو کنسول فروش بسیار خوبی داشتند، مخصوصا کنسول پلی استیشن 5.

از نظر شما تاثیر افزایش تولید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس روی قیمت این دو کنسول در بازار ایران چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده