نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰

گوریلا گیمز احتمالا روی یک بازی نقش آفرینی جهان باز و Co-op کار می‌کند

آگهی استخدام جدید استودیوی Guerrilla Games از توسعه‌ی یک پروژه جدید در سبک نقش آفرینی جهان باز و مولتی پلیر حکایت دارد که طبق گزارش‌های منتشر شده، احتمالاً نسخه جدید سری Horizon است.

وقتی نام گوریلا گیمز و بازی‌های چندنفره به گوش می‌رسند، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، قطعاً نام Killzone است؛ اما به نظر می‌رسد که این استودیوی هلندی قصد دارد کار متفاوتی را در این زمینه انجام دهد. براساس گزارشی که از آگهی استخدام نیروی جدید در وبسایت رسمی این شرکت منتشر شده، یک بازی نقش آفرینی جهان باز در سبک Co-op در این تیم درحال توسعه است.

در قسمت‌های مختلفی از این آگهی، به سیستم روابط اجتماعی برای مشارکت بازیکنان اشاره شده که در ماجراجویی در دنیای بازی کاربرد دارد. علاوه‌بر این، در بخش دیگری از این آگهی به یک نیروی طراح و توسعه‌دهنده روایت داستان در بازی‌های جهان باز RPG، بازی‌های آنلاین و MMORPG اشاره شده که روی «طراحی داستان مأموریت‌ها و مراحل جانبی بازی» تمرکز دارد.

نشریه VGC گزارش کرده که با کنار هم گذاشتن این اطلاعات با مواردی که در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شده بود، این پروژه باید یک بازی مستقل و کو – آپ در دنیای بازی‌های Horizon باشد. براساس کانسپ هنری بازی Horizon Zero Dawn که اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود، گوریلا گیمز از زمان انتشار اولین بازی این مجموعه ایده‌ی رویدادهای co-op شبیه به بازی‌های Monster Hunter را در ذهن داشته اما این برنامه‌ها درنهایت متوقف شدند.

بازی جدید Horizon

ظاهراً سونی خواستار اضافه شدن بخش کو – آپ به بازی جدید Horizon Forbidden West بوده اما گوریلا گیمز تصمیم گرفته تا این ایده را برای یک بازی جداگانه یا سومین قسمت مجموعه‌ی Horizon حفظ کند.

جالب‌تر از این، گزارشی است که در سال ۲۰۱۸ از توسعه یک پروژه مخفی مولتی پلیر در استودیوی گوریلا گیمز منتشر شده بود. چیزی که در فهرست قبلی درخواست استخدام این شرکت نیز به آن اشاره شده بود. براین اساس گفته می‌شد این پروژه توسط سایمون لاروشه هدایت می‌شود که قبلاً نقش مهمی در بازی چند نفره Killzone 2 داشت. او بعدها به یوبیسافت ملحق شد تا روی بازی‌های Splinter Cell Blacklist و Watch Dogs 2 کار کند. تا اینکه درنهایت به‌عنوان کارگردان بازی Rainbow Six Siege انتخاب شدو به فعالیت خود ادامه داد. وی در سال ۲۰۱۸ مجدداً به گوریلا گیمز برگشت.

بازی جدید استودیوی گوریلا گیمز یعنی Horizon Forbidden West قرار است در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ برای PS4 و پلی استیشن 5 منتشر شود. علاوه برای این در خبرها شنیده شد که Firesprite روی چند پروژه جدید از جمله بازی واقعیت مجازی در جهان مجموعه‌ی Horizon گوریلا گیمز کار می‌کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده