// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲

افزایش احتمال اضافه شدن بازی های PS5 به سرویس PS Now

باتوجه‌به یک پتنت که چند ماه قبل توسط سونی ثبت شد و حالا همه می‌توانند آن را ببینند، ظاهرا به‌زودی شاهد بازی‌های پلی استیشن 5 در سرویس پلی استیشن ناو خواهیم بود.

احتمال افزوده شدن بازی‌های PS5 به سرویس اشتراکی PS Now سونی افزایش یافت. یک پتنت ثبت‌شده در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی که تازه حالا منتشر شده است، نشان می‌دهد سونی ظاهرا می‌خواهد برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 را به پلی استیشن Now بیاورد. گیمرها انتظار رخ دادن این اتفاق را داشته‌اند و قبلا زمزمه‌هایی در این رابطه شنیده بودیم. اکنون دیگر شاید فاصله‌ی زیادی تا رخ دادن این اتفاق و گسترش یافتن آرشیو بازی‌های PlayStation Now نداشته باشیم.

سرویس PS Now بیشتر از ۷۰۰ بازی ویدیویی را در خود جا داده است که متعلق به کنسول PS2، کنسول PS3 و کنسول PS4 هستند. کاربرها روی پلتفرم PC می‌توانند با اشتراک PS Now به اجرای استریم‌محور/اینترنتی این بازی‌ها با کیفیت HD 720P و Full HD 1080P بپردازند و گیمرهای PS4 و PS5 هم توانایی انجام این کار را دارند. البته افرادی که از PS Now روی کنسول پلی استیشن 4 و کنسول پلی استیشن 5 سونی استفاده می‌کنند، توانایی دانلود و تجربه‌ی آفلاین بازی‌های PS4 حاضر روی آن را هم دارند و فقط وابسته به اجرای اینترنتی نیستند. بیشتر از ۳۰۰ بازی پلی استیشن 4 روی PS Now قرار گرفته‌اند و هزینه‌ی اشتراک سالانه‌ی این سرویس ۵۹.۹۹ دلار است.

جالب این‌جا است که وقتی بازی‌های PS5 به PS Now اضافه بشوند، گیمرهای کنسول PS4 و گیمرهای PC هم می‌توانند با اینترنت پرسرعت و اشتراک PS Now به تجربه‌ی استریم‌محور برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 بپردازند. مایکروسافت چنین کاری را با ایکس باکس گیم پس آلتیمیت انجام می‌دهد. چون Xbox Cloud Gaming بخشی از اشتراک آلتیمیت گیم پس است و کاربرها با آن می‌توانند روی تمام دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این سرویس همچون کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس وان به اجرای آنلاین برخی از بازی‌های نسل ۹ به‌لطف استریمینگ بپردازند.

لوگو آبی رنگ سرویس آنلاین پلی استیشن Now سونی

سرویس PS Now بیشتر از ۳.۲ میلیون مشترک دارد و سونی طی چندین و چند ماه اخیر بیشتر به آوردن بازی‌های بزرگ روی آن اهمیت داده است. پتنت مورد بحث نشان می‌دهد که چگونه پلی استیشن می‌خواهد بازی‌های قرارگرفته روی SSDهای NVMe پرسرعت را با اینترنت روی دستگاه‌های دیگر اجرا کند. سونی توضیح داد به کمک ارسال داده‌ها از روی چند SSD مختلف مطمئن می‌شود که روی سیستم گیمر که به سرورها متصل شده، عملکرد فنی بازی تضمین‌شده است و آسیب نمی‌بیند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده