// سه شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸

عمکرد فوق‌العاده بازی New World آمازون در زمینه تعداد بازیکنان همزمان

New World که جدیدترین بازی استودیوهای آمازون است، امروز برای کامپیوتر منتشر شده و توانسته است آمار بسیار خوبی را در زمینه‌ی کاربران همزمان روی استیم ثبت کند.

آمازون بااینکه چند سالی می‌شود وارد حوزه‌ی ساخت بازی‌های ویدیویی شده، ولی تاکنون نتوانسته است موفقیت خاصی در این صنعت کسب کند. بااین‌حال، آمازون روی موفقیت تجاری New World حساب خاصی باز کرده بود و حالا به‌نظر می‌رسد که این بازی آن‌ها را در این زمینه ناامید نخواهد کرد.

بازی MMO و فانتزی New World امروز، ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) برای پی سی منتشر شد و حالا خبر رسیده که این بازی موفق به ثبت نیم میلیون بازیکن همزمان در استیم شده است و در زمانی‌که این رکورد دست پیدا کرد، به دومین بازی محبوب این پلتفرم پس از کانتر تبدیل شد. این موفقیت البته بی‌هزینه نبوده است؛ چراکه هجوم کاربران برای تجربه‌ی نیو ورلد باعث شده سرورهای بازی زیر بار سنگینی قرار بگیرند.

در زمان نوشتن این خبر اما تعداد بازیکنان همزمان New World حتی بیشتر از چند ساعت پیش شده است و بازی جدید آمازون حالا با داشتن بیش از ۶۹۰ هزار کاربر همزمان در رتبه‌ی اول بازی‌های محبوب استیم قرار گرفته است. همچنین انتظار می‌رود در روز شنبه و یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده که برای بیشتر کشورها آخر هفته محسوب می‌شود، این آمار افزایش پیدا کند.

نبرد با شمشیر و تفنگ در چمنزار در بازی New World

آمازون تا به امروز چندبار تاریخ انتشار New World را عقب انداخته بود و از اولین تاریخ عرضه‌ی این بازی تا امروز ۱۷ ماه می‌گذرد. همان‌طور که بالاتر گفته شد، نیو ورلد پس از شکست‌های تجاری پی‌در‌پی آمازون در ساخت بازی منتشر می‌شود و بسیاری بر این باور بودند که این ابرشرکت باید هرچه زودتر شرایط خود را در این صنعت بهبود دهد، وگرنه ممکن است دیگر قادر به ادامه دادن در آن نباشد.

آمازون سال گذشته و پنج ماه پس از انتشار بازی اکشن چندنفره‌ی Crucible، اعلام کرد که توسعه این بازی متوقف شده است. چند ماه پیش نیز باخبر شدیم که ساخت بازی ارباب حلقه‌های آمازون به‌دلیل اختلافی که این شرکت با تنسنت، شریک چینی خود پیدا کرده بود، لغو شده است. گفتنی است که بازی ارباب حلقه‌ ها آمازون نیز مانند New World در سبک MMO در حال ساخت بود.

نظر شما کاربران درباره‌ی عملکرد موفقیت‌آمیز New World در زمینه‌ی جذب مخاطب چیست؟ آیا شما نیز به تجربه‌ی آن تمایل دارید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده