نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹

توسعه‌ی یک پروژه مخفی دیگر در استودیوی سازنده Wolfenstein

پروفایل لینکدین یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Machine Games، سازنده مجموعه بازی‌های Wolfenstein از توسعه‌ی یک پروژه معرفی نشده و ناشناخته در این استودیو حکایت دارد.

استودیوی ماشین گیمز که بیشتر با ریبوت مجموعه بازی‌های Wolfenstein و بازی جدید Indiana Jones شناخته می‌شود، به نظر علاوه‌بر این بازی یک پروژه دیگر را نیز در دست ساخت دارد. براساس گزارش وبسایت Opattack، ظاهراً Machine Games همزمان روی دو پروژه‌ بزرگ کار می‌کند. حداقل این چیزی است که از پروفایل لیکدین یکی از کارکنان این شرکت فاش شده است.

این پروفایل LinkedIn، به تیمو کیویکانگاس، طراح ارشد استودیوی ماشین گیمز تعلق دارد که نشان می‌دهد این شخص، علاوه‌بر پروژه نام‌گذاری نشده‌ی ایندیانا جونز، مسئولیت هدایت تیم توسعه‌دهندگان یک بازی دیگر را نیز برعهده دارد. البته که غیرممکن است حدس بزنیم این بازی چه چیزی می‌تواند باشد، اما بازیکنان باید انتظار یک اثر دیگر با کیفیت آثار قبلی Machine Games را داشته باشند.

مجدداً باید گفت که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه میزان از منابع استودیوی ماشین گیمز به این پروژه ناشناخته اختصاص یافته است. پیت هاینس، از بتسدا پیش از این گفته بود که بازی Indiana Jones که تاد هاوارد مسئولیت تهیه کنندگی اجرایی آن را برعهده دارد، پروژه‌های دیگر استودیوهای بتسدا را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. باید دید که آیا این موضوع درباره این پروژه مخفی نیز صدق می‌کند یا نه.

تصویر هنری از بازی Wolfenstein

همان‌طور که گفته شد، پیش‌بینی ماهیت بازی معرفی نشده‌ی ماشین گیمز کار سختی به نظر می‌رسد، اما می‌توان حدس زد که این بازی ممکن است همان نسخه‌ی بعدی ریبوت مجموعه بازی‌های Wolfenstein باشد. بتسدا پیش از این اعلام کرده بود که داستان BJ Blazkoicz هنوز به پایان نرسیده و باتوجه به اینکه هاینس هم در سال ۲۰۱۸ تأیید کرده بود که قرار است بازی جدیدی از مجموعه Wolfenstein ساخته شود، می‌توان این حدس را بسیار محتمل دانست. هاینس در آن زمان گفته بود که «ما قطعاً Wolfenstein 3 را خواهیم ساخت. تیم توسعه‌دهندگان این بازی کمی از داستان اصلی فاصله می‌گیرند تا Wolfenstein: Youngblood را بسازند، اما باید دید که ادامه‌ی کا چطور پیش خواهد رفت.»

بازی Wolfenstein II: The New Colossus به‌عنوان تازه‌ترین قسمت بزرگ عرضه‌شده از این مجموعه‌ی شوتر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. البته که بازی Wolfenstein: Youngblood و بازی Wolfenstein: Cyberpilot هم در سال ۲۰۱۹ میلادی از راه رسیدند. اما هنوز بازی جدید ولفنشتاین به‌صورت رسمی معرفی نشده است. هاینس بعد از برگزاری رویداد E3 2021 گفته بود که «شما می‌توانید من را در صدر فهرست افرادی قرار بدهید که می‌خواهند یک بازی ولفنشتاین دیگر را ببینند. پس جای نگرانی نیست.»

پیش‌بینی شما از پروژه‌ی مخفیانه‌ی سازندگان بازی‌های Wolfenstein چیست؟ در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده