// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

درگذشت یکی از صداپیشه های معروف بازی Final Fantasy 14

استیون کریچلو، صداپیشه‌ی آثاری چون فاینال فانتزی 14، مجموعه Killzone و Xenoblade Chronicles 2 در سن ۵۴ سالگی درگذشت.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استیون کریچلو (Stephen Critchlow)، صداپیشه‌ی شخصیت کنت ادموند دِ فورتامپ از بازی Final Fantasy 14 روز یک‌شنبه در سن ۵۴ سالگی درگذشت. خبر درگذشت او را شرکت Big Finish با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است. البته در این بیانیه به علت مرگ کریچلو اشاره‌ای نشده است.

بیگ فینیش یک شرکت بریتانیایی است که در حوزه‌ی تولید کتاب و داستان صوتی (یا همان درام رادیویی) از روی مجموعه‌های علمی-تخیلی فعالیت می‌کند و کریچلو در نقش صداپیشه با آن‌ها در زمینه‌ی تولید داستان‌های صوتی از دکتر هو و تورچ‌وود همکاری می‌کرد. همکاران او در بیگ فینیش هریک به‌نوعی به کریچلو ادای احترام کرده‌اند و اسکات هندکاکِ کارگردان نیز درباره‌ی او اینگونه نوشته است:

«کریچلو فرد بسیار بااستعدادی بود؛ انگار که یک آفتاب‌پرست را جلوی میکروفن بگذارید! (به این معنی که هرنقشی را به‌خوبی اجرا می‌کرد) او به واقع انسانی بود دوست‌داشتنی، بخشنده و البته شوخ‌طبع. حضور او درکنار ما بسیار خوشایند بود و به همین خاطر فکر کنم او را تقریبا در تمام مجموعه‌هایی که ‌ساختیم، وارد کردم. دنیا بدون او جای بسیار غمگینی خواهد بود.»

درگذشت استیون کریچلو، صداپیشه فاینال فانتزی 14 در سن ۵۴ سالگی

کریچلو فعالیت خود را در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی از سال ۱۹۹۹ شروع کرد. او در آن زمان به‌جای کاراکترهایی از نسخه‌ی ویدیو گیمی فیلم Tomorrow Never Dies جیمزباند حرف زد. او در سال‌های بعد در بسیاری از بازی‌های پلی استیشن از جمله مجموعه‌ی Killzone، بازی Heavenly Sword و مجموعه‌ی Inazuma Eleven به صداپیشگی پرداخت. کریچلو البته درمیان گیمرها بیشتر به‌خاطر صداپیشگی در نقش ادمونت در فاینال فانتزی 14 و Bana در Xenoblade Chronicles 2 شناخته می‌شود. از آخرین کارهای او در دنیای بازی می‌توان به Total War: Warhammer و World of Warcraft: Battle for Azeroth اشاره کرد.

کریچلو در حوزه‌ی تلویزیون و سریال نیز نسبتا فعال بوده است. یکی از آخرین کارهای او حضور در The Sandman، سریالی براساس رمانی تصویری از نیل گیمن بوده است. کریچلو همچنین قرار بود در سریالی به نام Unsinkable نقش بازی کند. او همان‌طور که بالاتر گفته شد، در زمینه‌ی صداپیشگی داستان‌های صوتی نیز کارنامه‌ی بلندبالایی دارد.

کریچلو در اوایل سال ۲۰۲۰ دچار سکته‌ی مغزی شد. او پس از بهبودی، برای اینکه به کارکنانی که در آن زمان از او مراقب کردند، کمک کند، کمپینی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در وب‌سایت Just Giving راه‌اندازی کرد و حالا طرفداران فاینال فانتزی 14 برای اینکه به کریچلو ادای احترام کرده باشند، در این سایت نظر گذاشته و حتی مبالغی را نیز به کمپین او اهدا کرده‌اند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده