// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۳

احتمال فعال شدن قابلیت اجرای بازی ها در استیم پیش از تکمیل دانلود

شرکت Valve مشغول کار روی تکنولوژی تازه و طرحی است که اگر به نتیجه برسد، بازیکن می‌تواند پیش از به پایان رسیدن دانلود بازی به سراغ شروع تجربه‌ی آن برود.

چه می‌شود اگر قبل از به اتمام رسیدن دانلود یک بازی ویدیویی روی استیم بتوان تجربه‌ی آن را شروع کرد؟ به‌نظر می‌رسد که ولو مشغول کار روی این فناوری نرم‌افزاری شده است. گیمرهای کنسولی با چنین تجربه‌ای نسبتا آشنا هستند. زیرا بعضی از بازی‌ها روی کنسول‌های چند سال اخیر پس از دانلود شدن حجمی مشخص، قابلیت اجرا دارند. برای نمونه اگر حجم مشخصی از بازی Ghost of Tsushima Director's Cut را روی کنسول PS4 یا پلی استیشن 5 دانلود کنید، می‌توانید موقع دانلود شدن چندین و چند گیگ باقی‌مانده از فایل کامل بازی، مشغول تجربه‌ی افتتاحیه‌ی آن باشید.

عملا تکنولوژی مورد بحث کاری می‌کند که دانلود روی استیم به شکل هدفمند و دقیق انجام شود. تازه شاید این امکان را هم پیدا کنید که مثلا برای خالی کردن حجم در حافظه‌ی کامپیوتر خود بتوانید سراغ پاک کردن بخشی مشخص از بازی بروید. تازه افزایش نظم دانلود و نصب فایل‌ها می‌تواند روی کاهش مدت‌زمان لودینگ هم تاثیر مثبت داشته باشد. زیرا بازی دقیق‌تر از قبل می‌داند که هر فایل را باید دقیقا کجا پیدا کند.

بازیکن‌ها چنین فناوری‌های را روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کنسول‌های نسل ۸ و ۹ سونی دیده‌اند. حتی خود ولو یک بار طی سال ۲۰۱۵ و در تلاشی شکست‌خورده سعی کرد با بازی Mortal Kombat 10 چنین کاری را انجام بدهد. حالا باید صبر کرد و دید که این Patent شرکت Valve که حدودا یک سال و نیم از ثبت آن می‌گذرد و به‌تازگی منتشر شده است، چه زمانی فرم اجرایی به خود می‌گیرد و چه‌قدر می‌تواند زوی تجریه‌ی کلی مخاطب استیم تاثیر مثبت بگذارد؛ البته در فرض اینکه به‌صورت کامل توسط ولو رها نشود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده