// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴

شایعه: بازی جنگ ستارگان کوانتیک دریم بیشتر از آثار قبلی این استودیو اکشن دارد

طبق گزارش جدید سایت کوتاکو، بازی Star Wars کوانتیک دریم تفاوت زیادی با آثار پیشین این استودیو دارد و گیم‌پلی آن بیشتر از قبل اکشن-محور خواهد بود.

الکترونیک آرتز برای سال‌ها تنها شرکتی بود که می‌توانست دست به ساخت و انتشار بازی‌هایی با برند Star Wars بزند. بااین‌حال، دیزنی، مالک اصلی آی‌پی جنگ ستارگان چندوقتی است این روند را کنار گذاشته و دیگر حق ساخت بازی‌های این مجموعه را به‌راحتی به استودیوهای دیگر می‌سپارد. یکی از استودیوهایی که طبق شایعات اخیر مشغول توسعه‌ی یک بازی براساس استار وارز است، Quantic Dream است. حال شایعه‌ی جدیدتری منتشر شده است که تایید می‌کند کوانتیک دریم در حال کار روی اثری از جنگ ستارگان است و از طرفی وب‌سایت کوتاکو نیز با انتشار گزارشی، اطلاعاتی احتمالی جدیدی از این بازی منتشر کرده است.

کوانتیک دیمرز، استودیویی که موسس آن دیوید کیج، یکی از سرشناس‌ترین بازی‌سازان دنیا است، کم‌و‌بیش همیشه در یک سبک بازی ساخته است: ماجراجویی تعاملی با تمرکز روی داستان‌گویی و گیم‌پلی‌ای که مکانیک دکمه‌زنی سریع (QTE) در آن نقش پررنگی دارد. در گزارش کوتاکو آمده که بازی استار وارز کوانتیک دریم از ۱۸ ماه پیش در دست ساخت بود است و اینکه قرار است گیم‌پلی‌ آن نسبت به بازی‌های قبلی این استودیو بیشتر حالتی اکشن-محور داشته باشد. درواقع گفته شده است که گیم‌پلی بازی جنگ ستارگان کوانتیک دریم بیشتر به بازی‌های متداول و هم‌سبک خود شباهت دارد تا به آثاری مانند Heavy Rain و Detroit: Become Human که این استودیو به ساختش عادت دارد.

لوگو استودیوی کوانتیک دریم / Quantic Dream

علاوه‌بر تغییراتی در سبک گیم‌پلی، به‌نظر می‌رسد که بازی Star Wars کوانتیک دریم احتمالا به‌صورت جهان باز ساخته می‌شود و دارای بخش چندنفره است. البته درخصوص این موارد هنوز جزئیات خاصی فاش نشده است. همچنین کوتاکو از منابع خود نقل قول می‌کند که شعبه‌ی مونترال کوانتیک دریم که اوایل سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، نقش پررنگی در ساخت بازی جنگ ستارگان ایفا می‌کند. دلیل آن نیز این است که این استودیو فرانسوی به افراد متخصصی نیاز دارد که تاکنون نیازی به استخدام آن‌ها نداشت؛ افرادی که بتوانند گیم‌پلی‌ای فراتر از کات‌سین‌های تعاملی و عناصر داستان‌گویی معمول آن‌ها را ارائه دهند.

البته مانند همیشه باید درنظر گرفت که موارد گفته‌شده در بالا از منابع غیررسمی منتشر شده‌اند و نمی‌توان از صحت یا عدم صحت آن‌ها مطمئن بود. اگرچه بازی‌های استودیوی کوانتیک دریم همیشه دارای مخاطبان خاص بوده و شاید به جز هوی رین، دیگر آثار آن‌ها آن‌چنان پرفروش نبوده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که آن‌ها مهارت بالایی در خلق جلوه‌های بصری خیره‌کننده دارند و می‌توانند داستانی‌های هیجان‌انگیزی را روایت کنند که انتخاب‌های بازیکنان حتی می‌تواند به مرگ شخصیت‌های اصلی بینجامد. حال اگر کوانتیک دریم بتواند یک گیم‌پلی لذت‌بخش و عامه‌پسندتر را در بازی احتمالی جنگ ستارگان خود پیاده کنند، قطعا نظر طرفداران این مجموعه و گیمرهای بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی موارد بالا چیست؟ فکر می‌کنید این استودیو می‌تواند یک بازی Star Wars باکیفیت را تحویل بازیکنان دهد؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده