// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵

ادامه ساخت Jagged Alliance 3 بعد از یک دهه

شرکت THQ Nordic در خبری خوشحال‌کننده برای طرفدارهای مجموعه‌ی Jagged Alliance اعلام کرد که ساخت بازی Jagged Alliance 3 از سر گرفته شده است.

اکنون پروسه‌ی ساخت بازی Jagged Alliance 3 به خوبی جلو می‌رود. سازندگان در تاریخی نامعلوم قسمت جدید سری بازی Jagged Alliance را برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند کرد. پس طرفدارهایی که نزدیک به دو دهه منتظر بازی Jagged Alliance 3 بودند، بالاخره شانس تجربه‌ی آن را به‌دست می‌آورند.

از آن‌جایی که شرکت عظیم Embracer Group صاحب THQ Nordic است، بسیاری از مجموعه بازی‌های قدیمی آن می‌توانند بدون نگرانی‌های جدی مالی زنده شوند؛ از جمله Jagged Alliance که به‌عنوان یک بازی مبارزه‌ای تاکتیکی نوبتی، قبل از آغاز قرن ۲۱ میلادی توانست برخی از گیمرها را به خود علاقه‌مند کند.

استودیو Haemimont Games، سازنده‌ی مجموعه بازی Tropico، بازی Surviving Mars و بازی Victor Vran وظیفه‌ی ساخت بازی Jagged Alliance 3 را برعهده دارد. جالب این‌جا است که مطابق اعلام رسمی شرکت THQ Nordic این بازی به‌زودی برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

والپیپر رسمی بازی Jagged Alliance 3 شرکت THQ Nordic

نخستین معرفی رسمی بازی Jagged Alliance 3 در سال ۲۰۰۴ میلادی اتفاق افتاد؛ وقتی که شرکت Strategy First، شرکت Game Factory Interactive و شرکت MiST Land South مشغول کار روی آن بودند. در سال ۲۰۰۵ میلادی شرکت Strategy First حقوق مجموعه را به‌صورت کامل برای خود پس گرفت و گفت بدون همکاری با استودیوهای دیگر قسمت سوم را می‌سازد.

در سال ۲۰۰۶ رسانه‌ها نوشتند که شرکت Akella و شرکت F3Games مشغول کار روی بازی هستند. آن‌ها در ابتدا اعلام کردند که محصول مورد بحث در سال ۲۰۰۸ میلادی عرضه می‌شود و سپس تاریخ انتشار را تا سال ۲۰۱۰ میلادی عقب انداختند. در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخت این بازی متوقف شد و در سال ۲۰۱۰ شرکت bitComposer Interactive تمام حقوق مجموعه را خریداری کرد. استودیو جدید گفت که بازی Jagged Alliance 3 در سال ۲۰۱۱ میلادی از راه می‌رسد؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد.

سپس در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت Nordic Games مجموعه بازی Jagged Alliance را به‌صورت کامل مال خود کرد. در سال ۲۰۱۶ شرکت Nordic Games به‌عنوان بخشی از Embracer Group شدیدا گسترش یافت تا تبدیل به THQ Nordic شود. مدتی قبل وظیفه‌ی ساخت بازی Jagged Alliance 3 توسط شرکت THQ Nordic به استودیو Haemimont Games سپرده شد تا پس از سال‌ها رنج بردن از وضعیت نامعلوم، حالا بالاخره به نظر بیاید که زمان زیادی تا تکمیل ساخت و سپس عرضه‌ی بازی Jagged Alliance 3 باقی نمانده است.

محیط نسبتا تاریک بازی Jagged Alliance 3 استودیو Haemimont Games

پس از سال‌ها دست به‌دست شدن پروژه بین استودیوهای مختلف، ظاهرا دیگر زمان اندکی تا عرضه‌ی بازی Jagged Alliance 3 روی پلتفرم PC باقی مانده است

گیمر در بازی Jagged Alliance 3 به فرماندهی گروهی از مزدورها در کشور خیالی Grand Chien می‌پردازد؛ مکانی که توسط یک تیم شبه‌نظامی با نام Legion به آشوب کشیده است. اعضای گروه The Legion روی کشور تسلط پیدا کرده‌اند و رئیس جمهور توسط آن‌ها دزدیده شده است. شما با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی که برخی از آن‌ها مربوط‌به گشت‌وگذار و بعضی از آن‌ها گره‌خورده به مبارزات تاکتیکی نوبتی هستند، به نبرد The Legion می‌روید.

سازندگان می‌گویند که با جهانی بزرگ روبه‌رو خواهیم شد که المان‌های سبک استراتژی همچون تصرف قلمروها، آموزش دادن نیروهای محلی و به وجود آوردن چند جوخه‌ی جنگی در آن نقش اساسی خواهند داشت.

افرادی که از مدت‌ها قبل با سری بازی Jagged Alliance همراه شده‌اند، در قسمت جدید چهره‌هایی آشنا را می‌بینند. راستی جمع‌آوری منابع، شخصی‌سازی سلاح‌ها، بالا بردن سطح اعضای کلیدی و به‌دست آوردن توانایی‌های خاص برای هرکدام از آن‌ها نیز به‌عنوان عناصر RPG (بازی نقش‌آفرینی) بخشی از گیم‌پلی Jagged Alliance 3 را تشکیل داده‌اند. شرکت THQ Nordic تایید کرد که این بازی حالت کو-آپ هم دارد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده