// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱

صحبت‌های سازندگان بازی Kena: Bridge of Spirits درباره‌ طراحی شخصیت کنا

استودیوی امبر لب به‌تازگی پستی درباره‌ی فرایند طراحی و تکامل ظاهر و شخصیت کنا، پروتاگونیست بازی Kena: Bridge of Spirits منتشر کرده است.

انتشار بسیاری از بازی‌هایی که در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌شوند، با تأخیر مواجه شده است؛ از Dying Light 2 Stay Human گرفته تا Battlefield 2042 که به‌تازگی خبر تأخیر چندهفته‌ای آن اعلام شد. Kena: Bridge of Spirits، جدیدترین بازی استودیوی Ember Lab نیز از تأخیر چندباره در امان نمانده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که دیگر این‌بار تاخیری در کار نیست و این بازی اکشن-نقش‌آفرینی مورد انتظار تا چند روز دیگر عرضه می‌شود.

حالا که در آستانه‌ی انتشار Kena: Bridge of Spirits قرار داریم، امبر لب با انتشار پستی در وبلاگ پلی استیشن درباره‌ی طراحی کاراکتر کنا و نحوه‌ی شکل‌دهی به ظاهر و شخصیت او اطلاعاتی ارائه داده است. سازندگان توضیح می‌دهند که کنا توسط وانچانا انتراسامبت ملقب به ویک طراحی شده است. این‌طور که در این پست گفته شده است، ویک قبلا به‌خاطر چند پروژه‌ی تجاری با امبر لب همکاری داشته است. بااین‌حال، طراحی کنا اولین‌ باری بود که دست ویک برای اعمال خلاقیت باز بود و توانست «آن دید منحصر‌به‌فرد و جذابی را که نسبت به دنیا دارد، در طراحی کاراکترهای بازی به کار ببندد.»

نمایی از بازی جدید Kena: Bridge Of Spirits

همچنین بااینکه کنا در ابتدا قرار بود سن کمتری داشته باشد، سازندگان حس کردند که برای اینکه او بتواند نقش یک Spirit Guide (راهنمای ارواح) را در بازی ایفا کند، باید کمی باتجربه‌تر باشد و همین باعث شد که امبر لب تصمیم بگیرد سن این شخصیت را بیشتر کند.

مدل سه‌بعدی کنا برای اولین‌بار توسط رودریگو گونسالویس طراحی شد. امبر لب در این خصوص توضیح می‌دهد: «گونسالویس مدل اولیه‌ی کنا را طراحی کرد. او البته در این مدت با کاوش در تکنیک‌های ریل تایم و بهبود آن‌ها، جزئیات مختلفی را از ظاهر کنا مانند موی او کامل کرد. ما همچنین در زمینه‌ی طراحی کنا با کارلوس اورتگا همکاری داشتیم که همه او را به‌خاطر طراحی‌های زیبا و تمیز سه‌بعدی‌اش تحسین می‌کنند.»

بلند کردن یک سنگ از روی موجودی درخشان و خاص در جنگل توسط کنا در بازی Kena: Bridge of Spirits پلی استیشن 5

امبر لب در ادامه اشاره می‌کند که به‌دلیل وسعت Kena: Bridge of Spirits، آن‌ها باید انیمیشن‌های بیشتری برای ابراز احساسات کنا طراحی می‌کردند. سپس گفته می‌شود از آن‌جایی که بازیکن ازطریق رفتار و حرکات کنا متوجه خصوصیات شخصیتی او می‌شود، سازندگان باید انواع مختلفی از احساسات و واکنش‌ها را برای این کاراکتر طراحی می‌کردند.

امبر لب با ساخت تعداد زیادی انیمیشن، مجموعه‌ی بزرگی را از احساسات مختلف برای کنا خلق و دراین‌میان جزئیاتی را نیز از ظاهر او مانند حرکات دست و موهایش طراحی کرد. سازندگان می‌گویند روش آن‌ها در خلق کاراکتر کنا به آن‌ها این اجازه را می‌داد که به سرعت انیمیشن‌ها را با یکدیگر هماهنگ و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کنند. این استودیو تاکید می‌کند هدف آن‌ها این بوده که خصوصیات شخصیتی کنا از ابتدا تا انتهای داستان Kena: Bridge of Spirits یکپارچه حس شود.

تصاویری از شخصیت اصلی و محیط بازی Kena: Bridge of Spirits

علاوه‌براین‌ها، سازندگان Kena: Bridge of Spirits وقت زیادی روی طراحی حرکات لباس و موهای کنا گذاشته‌اند. به همین خاطر نیز باد در این بازی نقش مهمی داشته باشد. این‌طور که امبر لب می‌گوید، باد در فضای کلی بازی یکی از عناصری است که باعث می‌شود بازیکن واقعا حس کند در یک روستای پر از ارواح یا برفراز قله‌ی یک کوه است. آن‌ها همچنین اشاره می‌کنند تمام کاراکترهای درون بازی دارای فیزیک هستند؛ بااین‌حال، نکته‌ی مهم این‌جا است که تمام جنبه‌های فیزیکی کاراکتر کنا به‌صورت دستی طراحی شده است.

Kena: Bridge of Spirits در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی (ازطریق فروشگاه اپیک گیمز) منتشر می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Kena: Bridge of Spirits چیست؟ آیا مشتاق تجربه‌ی آن هستید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده