نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵

بازی Halo 5 فعلا قرار نیست برای پی سی عرضه شود

با استناد به‌صحبت مدیر روابط‌ عمومی تیم ۳۴۳ اینداستریز، این استودیو برای پورت Halo 5 روی پی‌سی فعلا برنامه‌ای ندارد.

تا زمانی که بازی Halo: The Master Chief Collection برای پی سی عرضه نشده بود، تجربه‌ی سری بازی‌های هیلو برای عاشقان شوترهای اول‌شخص که از قضا پی‌سی‌باز هم بودند، به‌یک آرزوی دست‌نیافتنی شباهت داشت. سری هیلو با آن گان‌پلی معرکه و گیم‌پلی سندباکس خاص که هنوز هم در سبک خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، با آن قصه‌ی حماسی و آن موزیک‌های شورانگیز بالاخره از طریق مجموعه‌ی نفیس «مسترچیف کالکشن» در دسترس پی‌سی‌بازها قرار گرفت.

نکته‌ی عجیب پیرامون مسترچیف کالکشن اما این بود که اثر نام‌برده، هرگز شامل بازی Halo 5: The Guardians نمی‌شد. با توجه به‌عرضه شدن تمامی نسخه‌های سری هیلو (حتی بازی‌های هیلو وارز) برای پی‌سی و تایید شدن انتشار هیلو اینفینیت برای کامپیوتر، عدم عرضه‌ی پورت پی‌ سی هیلو 5 همیشه یک علامت سوال مهم در جامعه‌ی بازیکنان هیلو به‌شمار می‌رفت. طی هفته‌ی گذشته و با فاش شدن یک فهرست طولانی از بازی‌هایی که در آینده برای کارت‌های گرافیکی GeForce بهینه خواهند شد (همان فهرستی که آثاری مثل God of War و «گوست آو سوشیما» را برای کامپیوتر لیست کرده بود) می‌توانستیم نام بازی Halo 5 را هم در فهرست نام‌برده ببینیم.

تصویری از بازی هیلو 5

به‌‌همین منظور و در جریان آخرین اخبار بازی، طرفداران تصمیم گرفتند قضیه‌ی مورد بحث را برای استودیو ۳۴۳ اینداستریز مطرح کنند تا با واکنش سازندگان فعلی سری بازی «هیلو»، چنین مسئله‌ای شفاف شود. براین جرارد (Brian Jarrard) مدیر بخش روابط عمومی استودیو ۳۴۳ در توییتر و درپاسخ به‌‌ابهام ایجادشده پیرامون مسئله‌ی مورد بحث، اعلام کرد که این فهرست احتمالا به Halo 5: Forge Mode اشاره کرده است. جرارد در ادامه خاطرنشان کرد که تیم ۳۴۳ سخت مشغول توسعه‌ی «هیلو اینفینیت» و «هیلو مسترچیف کالکشن» است و برای پورت کردن هیلو 5 فعلا برنامه‌ای ندارد؛ جرارد در پایان با گفتن جمله‌ی «هرگز نگو هرگز» امیدها برای پورت شدن هیلو 5 برای پی‌سی را زنده نگه‌داشت. در توضیحات جرارد چنین می‌خوانیم:

این [نام هیلو 5 در فهرست GeForce] احتمالا به Halo 5: Forge اشاره داشته است. ولی من می‌توانم تایید کنم که فعلا، هیچ‌ برنامه‌ای برای ساخت و نشر هیلو 5 روی پی سی در جریان نیست. ما از تقاضا برای نسخه‌ی پی سی این بازی آگاه هستیم ولی همانطور که پیش‌تر ذکر کردم، با تمرکز همه‌جانبه‌ی استودیو روی توسعه‌ی هیلو اینفینیت و هیلو مسترچیف کالکشن، فعلا برنامه‌ای برای هیلو 5 وجود ندارد. هرگز نگو هرگز؛ ولی برای پورت آن بازی هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم.

هیلو 5 تنها بازی از سری هیلو محسوب می‌شود که برای پی‌سی منتشر نشده است و با نزدیک شدن موعد عرضه‌ی هیلو اینفینیت، طرفداران سری هیلو که با پلتفرم پی‌سی این مجموعه را دنبال می‌کنند، دوست دارند قبل از تجربه‌ی نسخه‌ی جدید سراغ قسمت پنجم هم بروند تا با دانشی کامل از داستان مسترچیف و جهان هیلو، سراغ ماجراجویی جدید جان ۱۱۷ بروند (البته که داستان اینفینیت بیشتر به‌بازی‌های «هیلو وارز» ارتباط دارد تا خط داستانی و شماره‌دار این  مجموعه). فعلا باید صبر کنیم و ببینیم که تیم ۳۴۳ چه زمانی تصمیم می‌گیرد تا قسمت پنجم را هم برای کامپیوترها، پورت کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده