// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴

اذعان رئیس استودیو سازنده Crusader Kings به داشتن رفتار نامناسب

فردریک وستر، مدیر ارشد اجرایی استودیوی Paradox Interactive به‌تازگی اعتراف کرده است که در سال ۲۰۱۸ رفتار نامناسبی با یک کارمند داشته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، فردریک وستر، مدیر ارشد اجرایی جدید استودیوی Paradox Interactive، سازنده‌ی مجموعه‌ بازی‌هایی چون Crusader Kings و Hearts of Iron به‌تازگی رشته‌توییتی منتشر کرده و در آن‌ها اعتراف کرده است که در سال ۲۰۱۸ نسبت به یکی از کارمندان این استودیو «رفتار نامناسبی» داشته است. او البته به این اشاره نکرد که در آن زمان دقیقا چه رفتاری مرتکب شده بود. وستر در یکی از توییت‌ها عنوان می‌کند:

«اخیرا یک نظرسنجی داخل سازمانی به رسانه‌ها درز پیدا کرد و از آن زمان تاکنون شایعات و بحث‌هایی حول نقش من در محیط کاری این استودیو شکل گرفته و دائما از اتفاقی که در سال ۲۰۱۸ افتاده است، نام برده می‌شود. در راستای شفافیت بیشتر می‌خواهم خیلی واضح بگویم که برعهده گرفتن مسئولیت کارهای اشتباه باید از مدیریت ارشد استودیو شروع شود.»

وستر می‌نویسد: «هیچ‌وقت نمی‌خواستم عمدا باعث شوم کسی از اینکه نزدیک من باشد، احساس ناخوشایندی داشته باشد. بااین‌حال، این اتفاق افتاد و من از اتفاق افتادن آن پشیمانم. مدتی است که با کمک مربی پیشرفت شخصی‌ام قصد دارم که تاثیر رفتارم را روی آدم‌ها بهتر متوجه و درنهایت بتوانم به انسان بهتری تبدیل شوم.»

وستر می‌گوید اعتراف او به داشتن رفتار نامناسب و رسیدگی به موارد مشابه در راستای همان جمله‌ای است که پیش‌تر گفته بود: «برعهده گرفتن مسئولیت کارهای اشتباه باید از مدیریت ارشد شروع شود.» او توضیح می‌دهد: «می‌دانم که رفتار نامناسب قبلی من باعث می‌شود که فرد صالحی برای رسیدگی به موارد سوء‌رفتار نباشم و به همین خاطر تصمیم گرفتم که در روند رسیدگی دخالت نکنم و این کار توسط بخش منابع انسانی پارادوکس اینتراکتیو و با کمک افرادی از خارج استودیو انجام خواهد شد. البته در صورت نیاز هر کمکی از دستم برمی‌آید برای بهبود شرایط انجام خواهم داد.»

لوگو استودیوی Paradox Interactive

توییت‌های وستر کمی پس از گزارش‌هایی منتشر می‌شود که رسانه‌ها درباره‌ی وجود رفتارهای ناشایست در محیط کاری پارادوکس اینتراکتیو منتشر کرده بودند. همان‌طور که بالاتر گفته شد، استناد رسانه به نظرسنجی‌ای بود که از کارکنان پارادوکس اینتراکتیو به عمل آمده بود و یکی از نتایج آن این بود که در این استودیو با کارمندان و مخصوصا کارمندان زن، «رفتارهای توهین‌آمیز» می‌شود. وستر تنها نزدیک به دو هفته است که مدیر ارشد اجرایی پارادوکس اینتراکتیو شده است. پیش از او، ابا یونیرود مدیر ارشد اجرایی این استودیو بود که ظاهر به این دلیل که «برسر استراتژی شرکت با مدیران دیگر اختلاف نظر دارد»، از سمت خود کنار کشید.

بااینکه وستر به رفتار نامناسب چند سال پیش خود اذعان کرده است، مشخص نیست که او و دیگر مدیران پارادوکس اینتراکتیو واقعا چقدر به مبارزه علیه تبعیض و آزارو‌اذیت در این استودیو متعهد هستند؛ مخصوصا به این خاطر که وستر هیچ حرفی راجع‌به ماهیت کاری که نسبت‌به آن کارمند انجام داده بود، نمی‌زند. نکته‌ی دیگر این است که وستر باوجود اعتراف به داشتن رفتار ناشایست، همچنان در سمت خود باقی است. این در حالی است که در موارد این‌چنینی از جمله مورد اکتیویژن بلیزارد، شاهد بودیم که مدیران از سمت خود استعفا می‌دادند.

وجود رفتارهای خارج از عرف و نامناسب در محیط کار، همچنان مشکل بزرگی در صنعت بازی به شمار می‌رود و مخصوصا در شرکت‌ها و استودیوهای بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد. یکی از بزرگ‌ترین موارد آن که اخیرا فاش شد، مورد اکتیویژن بلیزارد بود. ایالت کالیفرنیا با شکایت از این ابرشرکت بازی‌سازی، آن را زیرورو کرد و چند تن از مدیران ارشد شرکت به همین دلیل استعفا دادند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اعتراف رئیس پارادوکس اینتراکتیو به داشتن رفتار نامناسب چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده