// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۸

وجود سیستم آب‌ و هوا پرجزئیات در بازی Gran Turismo 7

استودیو بازی‌سازی ژاپنی Polyphony Digital همزمان با اعلام تاریخ انتشار بازی Gran Turismo 7 اطلاعاتی بیشتر و هیجان‌انگیز راجع به آن را هم تقدیم طرفدارها کرد.

کازونوروی یامائوچی، رئیس استودیو Polyphony Digital و خالق سری بازی Gran Turismo می‌خواهد با بازی Gran Turismo 7 اثری جامع را تحویل گیمرها دهد؛ یک بازی که به نظر او بخش‌های مختلف عشق‌ورزی مخاطب به ماشین‌ها و فرهنگ اتومبیل‌رانی را در نظر می‌گیرد و در عین بازگشت به ریشه‌های مجموعه، برای مخاطب جدید نیز جذاب به نظر می‌رسد. حالا اطلاعاتی بیشتر و هیجان‌انگیز راجع به بازی Gran Turismo 7 در اختیار بازیکن‌ها قرار گرفته‌اند. این بازی ریسینگ به مانند قسمت‌های قبلی مجموعه به تلاش حداکثری برای شبیه‌سازی دقیق رانندگی واقعی، اهمیت فراوانی می‌دهد.

در بخش کمپین بازی Gran Turismo 7 گیمرها کار خود را از GT World Map آغاز می‌کنند و اگر طرفدار پروپاقرص قدیمی باشند، نخستین قسمت مجموعه را به یاد می‌آورند. در بخش GT Campaign هر بازیکن عملا سفر خاص خود در دنیای ماشین‌ها را دارد و تجربه‌های زیادی کسب می‌کند.

بخش Livery Editor با امکانات بیشتر از قبل به بازی Gran Turismo 7 آمده است؛ تا در دسترس‌تر و کاربردی‌تر باشد. با رابط کاربری جدید Livery Editor و تمام امکاناتی که به آن اضافه شده‌اند، می‌توانید با جزئیات زیاد به شخصی‌سازی ظاهر ماشین خود بپردازید و از انجام این کار لذت ببرید. سپس می‌توانید سراغ حالت Scapes بروید که به شما فرصت ثبت تصاویری فوق‌العاده از ماشین‌های مختلف خود در نقاط متفاوتی از دنیا را می‌دهد: با امکانات مختلفی که به خاطر آن‌ها می‌توانید ماشین خود را در بیشتر از ۲۵۰۰ لوکیشن در ۴۳ کشور قرار بدهید و تصویری منحصر‌به‌فرد و چشم‌نواز را بسازید. بازی Gran Turismo 7 از HDR پشتیبانی می‌کند.

شخصی سازی پرجزئیات و جذاب یک اتومبیل در بازی Gran Turismo 7 پلی استیشن 5

بازگشت تمام‌وکمال بخش تک‌نفره، وجود امکانات بسیار زیاد برای شخصی‌سازی و حالتی پرشده از امکانات مختلف که با آن‌ها می‌توانید حتی تصاویر خاص و جذاب مد نظر خود را ثبت کنید. آیا ماجرا به همین‌جا ختم می‌شود؟ نه. بسیاری از پیست‌های اتومبیل‌رانی خاطره‌انگیز برای طرفدارهای مجموعه بازی Gran Turismo در بازی Gran Turismo 7 بازمی‌گردند؛ از Trial Mountain تا High-Speed Ring. همه‌ی آن‌ها هم روی کنسول پلی استیشن 5 سونی پرجزئیات‌تر و چشم‌نوازتر از همیشه به نظر می‌رسند.

به‌گفته‌ی یامائوچی، جمع‌آوری ماشین‌ها در بازی ریسینگ Gran Turismo 7 اهمیت و لذت زیادی خواهد داشت. اصلا هدف بخش GT Cafe در این بازی آن است که بازیکن کالکشنی خاص از اتومبیل‌ها را جمع‌آوری کند؛ ماشین‌هایی که در نگاه استودیو Polyphony Digital هرکدام ارزش فرهنگی مربوط‌به گذشته، حال یا آینده‌ی مخصوص به خود را دارند. هرچه‌قدر شما ماشین‌های بیشتری جمع کنید، بیشتر در بازی Gran Turismo 7 پیشرفت داشته‌اید.

حالت Scapes بازی Gran Turismo 7 پلی استیشن 5 برای تصویربرداری پرجزئیات از ماشین های زیبا

یامائوچی در مقام طراح اصلی و کارگردان بازی ریسینگ مورد بحث می‌نویسد: «هدف GT7 در جهان امروز این است که به‌عنوان یک بازی، توانایی انتقال همه‌ی بخش‌های ۱۵۰ سال فرهنگ [عشق‌ورزی به] ماشین‌ها و اتومبیل‌رانی را داشته باشد؛ چه شما طرفدار قدیمی آن‌ها هستید و چه برای اولین‌بار دارید اتومبیل‌ها را کشف می‌کنید.»

البته که شخصی‌سازی‌ها فقط ظاهری نیستند و باز بازگشت GT Auto در بازی Gran Turismo 7 می‌توانید به تعویض چرخ‌ها و ایجاد تغییرات گسترده در بدنه‌ی ماشین بپردازید. امکان نصب رول‌کیج و قطعات آیرودینامیک متفاوت در خودرو هم وجود دارد. کارواش، امکان تغییر دادن روغن موتور و در کل انواع‌واقسام موارد مشابه در بازی Gran Turismo 7 بیابید. سری بازی Gran Turismo همواره به‌عنوان یک شبیه‌ساز موفق به کسب انواع‌واقسام تاییدیه‌های معتبر شده است و حتی در المپیک حضور پیدا کرد.

ماشین سفیدررنگ جذاب در بازی Gran Turismo 7 پلی استیشن 5 سونی

ما از قبل می‌دانستیم که روی کنسول PS5 سونی بازی Gran Turismo 7 از ری تریسینگ، HDR، رزولوشن 4K و فریم‌ریت ۶۰ پشتیبانی می‌کند. حالا اعلام شد که به‌لطف سیستم شبیه‌سازی دقیق و پرجزئیات آب‌وهوا و ساعات مختلف روز، این بازی ریسینگ استودیو Polyphony Digital موفق به ارائه‌ی تصویرسازی‌هایی جذاب و خاص خواهد شد. سازندگان اطلاعات هواشناسی نقاط بسیار زیادی از دنیا را جمع‌آوری و در بازی Gran Turismo 7 پیاده‌سازی کرده‌اند؛ تا این حد که استودیو توجه داشت در هر ساعت از روز داخل هر نقطه‌ی مد نظر از دنیا، دقیقا شرایط آب‌وهوایی به چه شکل بوده است.

سازندگان اطلاعات بسیار دقیق هواشناسی بیشتر از هزار نقطه‌ی مختلف دنیا در ساعات متفاوت روز را جمع‌آوری کردند و از آن‌ها برای شبیه‌سازی دقیق شرایط جوی بهره بردند

در هر ساعت با انواع‌واقسام شرایط آب‌وهوایی، چه‌مقدار از ذرات با چه حجمی در هوا معلق هستند و اتمسفر در ابعاد جهانی چه هوای فشرده‌ای دارد؟ استودیو Polyphony Digital در این بخش سیستمی مخصوص به مجموعه بازی Gran Turismo 7 را سر و شکل داده است که به‌گفته‌ی سازندگان با این جزئیات شاهد پیاده‌سازی آن در محصول دیگری نبوده‌ایم. سپس سازندگان با تصویربرداری‌های مختلف داخل خود بازی از اعتبار شبیه‌سازی دقیق مطمئن شدند تا در هر ساعت از روز و با هر نوعی از آب‌وهوا، گیمر محیط را به واقع‌گرایانه‌ترین و باورپذیرترین شکل ممکن در بازی Gran Turismo 7 ببیند.

به همین خاطر آسمان بازی Gran Turismo 7 و نورپردازی‌های آن بسیار باورپذیر به نظر می‌آیند. زیرا با دقتی مثال‌زدنی طراحی شدند. بازی ریسینگ Gran Turismo 7 در تاریخ ۴ مارچ ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند) برای کنسول PS4 و کنسول PS5 عرضه خواهد شد. موقع تجربه‌ی جدیدترین بازی انحصاری استودیو Polyphony Digital روی کنسول پلی استیشن 5 قرار است گیمر به‌لطف قابلیت‌های دسته‌ی دوال‌سنس به مراتب بیشتر از همیشه با این شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی ارتباط بگیرد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده