// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۲

خریداری شدن استودیو بازی‌سازی Firesprite توسط سونی

استودیو بازی‌سازی Firesprite به PS Studios پیوست. مطابق گزارش‌ها این تیم حدودا ۲۵۰ نفری مشغول ساخت دو بازی AAA متفاوت برای پلی استیشن 5 است.

یک استودیو بازی‌سازی در لیورپول انگلستان حالا به تیم فرست-پارتی پلی استیشن سونی پیوسته است. استودیو Firesprite که سابقه‌ی ساخت آثاری همچون بازی The PlayRoom، بازی واقعیت مجازی Air Force Special Ops: Nightfall و بازی شوتر و مخفی-کاری اول‌شخص The Persistence را دارد، حالا به خانواده‌ی استودیوهای پلی استیشن پیوسته است. این تیم بیشتر از ۲۵۰ نفر عضو دارد و برخی از اعضای آن را بازی‌سازهای استودیو سابق SIE Liverpool تشکیل می‌دهند.

مطابق گزارش‌ها اکنون Firesprite روی دو بازی ویدیویی جدید برای پلی استیشن 5 کار می‌کند؛ یک بازی شوتر AAA اکشن که مجموعه‌ای جدید را به وجود می‌آورد و یک بازی ادونچر داستان‌محور که در آن انتخاب‌های گیمر روی قصه‌گویی تاثیر می‌گذارند. تازه نه‌تنها همین حالا استودیو Firesprite با حدودا ۲۵۰ بازی‌ساز یک تیم نسبتا بزرگ به حساب می‌آید، بلکه همچنان در انواع‌واقسام بخش‌های بازی‌سازی مشغول عضوگیری بیشتر است. براساس بیانیه‌ی رسمی این تیم بازی‌هایی را می‌سازد که تنوع آثار انحصاری پلی استیشن استودیو را افزایش می‌دهند.

خریداری استودیو Firesprite توسط سونی برای ساخت بازی های انحصاری پلی استیشن 5

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی گفت: «ما خوشحال هستیم که ورود استودیو Firesprite به خانواده پلی استیشن را خوش‌آمد می‌گوییم. تاریخچه‌ی مفصلی در همکاری با سازندگان این استودیو داریم و از این بابت هیجان‌زده هستیم که حضور پلی استیشن در لیورپول را گسترش می‌دهیم. نمونه‌کارهای Firesprite نشان می‌دهند که اعضای آن توانایی فراتر رفتن از گیم‌پلی‌های معمول و به رخ کشیدن هوشمندانه‌ی پتانسیل سخت‌افزار ما را دارند».

استودیو Firesprite از پیوستن به پلی استیشن ابراز هیجان‌زدگی کرد و در پایان نامه‌ای خطاب به طرفدارها نوشت: «نمی‌توانیم صبر کنیم تا به شما نشان بدهیم که مشغول کار روی چه [بازی‌هایی] بوده‌ایم».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده