// سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۴

کاهش ۲۰ گیگابایتی حجم بازی Tales of Arise روی کنسول پلی استیشن 5

پشتیبانی کامل کنسول PS5 از سیستم فشرده‌سازی کراکن مجددا باعث شده است که یک بازی روی پلی استیشن 5 حجمی به مراتب کمتر از نسخه‌ی PS4 داشته باشد.

مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن 5 در زمان معرفی این کنسول ادعا کرد که پشتیبانی آن از Kraken کاری می‌کند که بسیاری از بازی‌ها روی آن به‌سادگی حجمی کمتر از حالت عادی خود داشته باشند. این سیستم عملا سرعت بسیار زیاد SSD کنسول PS5 سونی را هم می‌تواند در برخی از لحظات تا دو برابر افزایش بدهد.

بازی Tales of Arise روی کنسول PS4 با حجم ۵۷.۲۴۷ گیگابایت عرضه می‌شود و روی کنسول PS5 سونی ۳۷.۲۰۱ گیگابایت حجم دارد. در حقیقت حجم بازی روی کنسول پلی استیشن 5 نسبت به کنسول پلی استیشن 4 با بیش از ۲۰ گیگابایت کاهش همراه بوده است. اگر به یاد داشته باشید، بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales هم روی کنسول PS5 حجمی ۲۵ درصد کمتر از نسخه‌ی پلی استیشن 4 را داشت. فراموش نکنید که بندای نامکو علاوه‌بر دو کنسول نام‌برده، بازی Tales of Arise را برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی هم به بازار می‌فرستد.

اکنون سه روز تا عرضه‌ی این بازی ژاپنی باقی مانده است؛ محصولی که بارها طی هفته‌های گذشته توانست در صدر جدول ویدیوگیم‌های مورد انتظار مجله فامیتسو قرار بگیرد. برای گیمرهایی که نگران پر شدن حافظه‌ی کنسول خود هستند بدون شک کاهش حجم بازی‌ها نسبت به آن‌چه در اواخر نسل ۸ می‌دیدیم، خوشحال‌کننده به نظر می‌آید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده