نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲

احتمال پشتیبانی ایکس باکس از اپلیکیشن اندروید

اخیرا برنامه‌ای در فروشگاه مایکروسافت فهرست شده که شایعاتی مبنی‌بر پشتیبانی احتمالی ایکس باکس از اندروید را مطرح کرده است.

با‌توجه‌به فهرستی که اخیرا در فروشگاه ویندوز 11 منتشر شد، گمانه‌زنی‌هایی به‌وجود آمده است. طبق فهرست به‌نظر می‌رسد شاید ایکس باکس می‌خواهد پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را به‌کنسول‌های نسل جدیدش اضافه کند. همچنین عرضه ایکس باکس سری ایکس به مایکروسافت کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی را امتحان کند و پشتیبانی بیشتری را در زمینه‌های مختلف ارائه دهد. موضوع از این قرار است که در ماه‌های آینده نرم‌افزار پشتیبانی از اندروید روی ویندوز 11 و برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوز منتشر خواهد شد. در نتیجه کاملا احتمال دارد چنین برنامه‌ای برای کنسول‌های ایکس باکس هم عرضه شود.

برنامه اندروید در زیرساختار فروشگاه مایکروسافت

برای بار اول سایت XDA-Developers بود که متوجه شد این برنامه در زیرساختار فروشگاه مایکروسافت فهرست شده است. در حال‌حاضر این برنامه برای کاربران عمومی ایکس باکس در دسترس نیست و حتی روی ویندوز هم فقط برای اینسایدرها قابل مشاهده است. البته اصلا قرار براین نبوده است که این برنامه در دسترس باشد و اگر کسی سعی کند آن‌ را اجرا کند با یک پنجره‌ی سیاه و خالی روبه‌رو خواهد شد.

اما اهمیت قضیه در این است که در توضیحات برنامه و در قسمت دستگاه‌های سازگار (compatible) نام ایکس باکس درج شده است. همچنین ایکس باکس وان حداقل سیستم سخت‌افزاری موردنیاز این برنامه است. در این توضیحات آمده است که برای پی سی حداقل باید از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نسخه 22000.0 یا جدیدتر استفاده کرد.

اگر این گمانه‌زنی‌ها درست باشد می‌توانیم شاهد حضور مجموعه‌ای بزرگ از اپلیکیشن‌های مختلف در ایکس باکس باشیم که می‌تواند مسیر را برای ارائه بازی های اندرویدی در ایکس باکس هموار کند. بازی‌های اندرویدی روی ایکس باکس به‌معنی تعداد زیادی مخاطب جدید است که به‌بازی‌ها دسترسی خواهند داشت. این اتفاق می‌تواند ایکس باکس را به اولین کنسولی تبدیل کند که کارایی عمومی مشابه یک پی سی را داشته باشد. همچنین باتوجه‌به حضور اسپاتیفای در این کنسول این اتفاق دور از ذهن نیست.

در حال‌حاضر تمام این مسائل حدس‌وگمان هستند و هیچ مدرک یا بیانیه‌ی رسمی درباره آن وجود ندارد. حتی اشاره به‌نام ایکس باکس در بخش توضیحات می‌تواند صرفا به‌دلایل گرافیکی و ساختاری باشد. همچنین اصلا معلوم نیست تیم ایکس باکس حتی تمایلی‌به حضور برنامه‌های اندروید روی دستگاه‌هایشان داشته باشند. چراکه فرایند پورت کردن و سازگار بودن بین پلتفرم‌ها حسابی دردسرساز است.

نظر شما درباره احتمال انتشار برنامه اندروید برای کنسول‌های ایکس باکس چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده