// یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴

احتمال ساخت بازی مس افکت جدید با آنریل انجین 5

به نظر می‌رسد که پس از چند سال بالاخره استودیو BioWare می‌خواهد انجین بازی‌سازی Frostbite را کنار بگذارد. گویا بازی Mass Effect با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود.

آگهی‌های شغلی منتشرشده توسط خود بایوور و صحبت‌های جف گراب از رسانه GamesBeat نشان می‌دهند که بایوور ممکن است انجین بازی‌سازی Frostbite شرکت EA را بالاخره رها کند. اکنون ماه‌ها از معرفی مس افکت جدید با یک تیزر سینماتیک و بدون اعلام نام کامل آن می‌گذرد. حالا جف گراب می‌گوید که هنوز تصمیمات زیادی باید راجع به این بازی Mass Effect گرفته شوند و گزینه‌های مختلفی روی میز قرار دارند؛ از جمله رفتن به سراغ آنریل انجین 5 و خداحافاظی با Frostbite که تعداد قابل توجهی از طرفدارها همچنان بسیاری از مشکلات فنی بازی Mass Effect: Andromeda را به پای ضعف و ایراد آن می‌نویسند.

در آگهی شغلی منتشرشده برای استخدام کارگردان تکنیکی بازی، بایوور برخورداری از «تجربه‌ی کار با آنریل انجین 4 یا بالاتر» را یک مزیت برای درخواست‌دهنده به شمار می‌آورد. جف گراب می‌گوید که اعضای استودیو مشغول بررسی رفتن به سراغ آنریل انجین 5 برای بازی Mass Effect جدید هستند. فراموش نکنید که بازی Mass Effect سال ۲۰۰۷، بازی Mass Effect 2 سال ۲۰۱۰ و بازی Mass Effect 3 سال ۲۰۱۲ همگی برخلاف اندرومدا با آنریل انجین ساخته شده‌اند.

بعد از مواجهه‌ی بازی Mass Effect: Andromeda با مشکلات فنی عجیب‌وغریب، خیلی‌ها تعجب کردند که بایوور همچنان می‌خواهد بازی Anthem را نیز با موتور بازی‌سازی Frostbite شرکت الکترونیک آرتز بسازد. واقعیت این است که مدت‌ها الکترونیک آرتز دوست داشت که همه‌ی بازی‌های استودیوهای مختلف آن با انجین Frostbite ساخته شوند تا هرگز مجبور به پرداخت بخشی از درآمد محصول به شرکت‌هایی همچون اپیک گیمز (صاحب آنریل انجین) نباشد. در همین حین گزارش‌های مختلف می‌گفتند که فراستبایت موتوری ایده‌آل برای تولید انواع‌واقسام بازی‌ها نیست.

در آخر گراب می‌گوید که بازی Dragon Age 4 برای عرضه در سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده است و بازی مس افکت جدید احتمالا در سال ۲۰۲۵ میلادی از راه می‌رسد. البته که باید صبر کرد تا تمام اطلاعات قطعی و نهایی به‌صورت رسمی توسط خود سازندگان اعلام شوند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده