// پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۲

نبود امکان ارتقا از PS4 به PS5 در برخی نسخه‌های Horizon: Forbidden West

طبق اعلام سونی، خریداران نسخه‌های استاندارد و اسپشیال بازی Horizon Forbidden West مالک هر دو نسخه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بازی نمی‌شوند.

پیش‌خرید Horizon Forbidden West به‌تازگی شروع شده است و بازیکنان مانند همیشه می‌توانند از میان چند نسخه‌ی مختلف بازی با محتوای متفاوت انتخاب کنند. البته نکته‌ی مهم این است که کاربران با خریدن نسخه‌های ارزان‌تر این بازی مالک هردو ورژن پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 آن نخواهند شد. درواقع نه نسخه‌ی استاندارد بازی و نه نسخه‌ی اسپیشیال آن شامل ویژگی‌ Dual Entitlement نمی‌شود؛ ویژگی‌ای که مخصوص بازی‌های پلی استیشن است و به این معنی است که بازیکنان با خرید یک بازی خاص، صاحب هردو نسخه‌ی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 آن بازی خواهند شد.

در بخش پرسش‌های متداول صفحه‌ی Horizon Forbidden West نوشته شده است که سونی «این‌بار برای آپدیت نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی به نسخه‌‌ی پلی استیشن 5 برنامه‌ای ندارد.» درواقع به‌نظر می‌رسد که دارندگان نسخه‌ی پلی استیشن 4 هورایزن فوربیدن وست می‌توانند این بازی را با همان گرافیک نسل هشتمی روی پلی استیشن 5 تجربه کنند؛ ولی نمی‌توانند آن را به نسخه‌ی پلی استیشن 5 ارتقا دهند.

اگر جزو کسانی هستید که ابتدا می‌خواهند Horizon Forbidden West را روی پلی استیشن 4 بخرند و سپس در آینده قصد دارند بازی را روی پلی استیشن 5 تجربه کنند، ارزان‌ترین نسخه‌‌ای که می‌توانید بخرید، نسخه‌ی ۸۰ دلاری دیجیتال دیلاکس است که مالکیت هردو ورژن پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را به خریدار می‌دهد. نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس از نسخه‌ی استاندارد (۶۰ دلاری برای پلی استیشن 4 و ۷۰ دلاری برای پلی استیشن 5) و همچنین از نسخه‌ی اسپیشیال فیزیکی (۷۰ دلاری پلی استیشن 4 و ۸۰ دلاری پلی استیشن 5) که شامل دیسک بازی به همراه یک مینی آرت‌بوک می‌شود، گران‌تر است.

نسخه اسپشل بازی Horizon Forbidden West

نسخه‌ی ۸۰ دلاری دیجیتال دیلاکس شامل کد دانلود بازی می‌شود که دسترسی به هر دو ورژن پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، این نسخه شامل دو لباس درون بازی، دو سلاح، منابع درون بازی، یک مهره برای بازی تخته‌ای درون بازی، یک ژست و یک نقش‌و‌نگار روی صورتِ اختصاصی برای بخش فوتومد، یک آرت‌بوک دیجیتالی، ساندترک‌های دیجتالی و کپی دیجیتالی The Sunhawk، اولین رمان تصویری بازی هورایزن زیرو داون می‌شود.

نسخه دیجیتال دیلاکس بازی Horizon Forbidden West

همان‌طور که مشخص است، نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس هورایزن فوربیدن وست تنها ۱۰ دلار از نسخه‌ی استاندارد پلی استیشن 5 بازی گران‌تر است (۲۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد پلی استیشن 4) و در عین حال دارای محتوای بسیار زیادی است. به همین خاطر، شاید سونی می‌خواهد کاربران بدون درنظر گرفتن اینکه پلی استیشن 4 دارند یا پلی استیشن 5، به خرید این نسخه تشویق شوند. البته نسخه‌های گران‌تری نیز برای کاربران خاص درنظر گرفته شده است.

نسخه‌ی بعدی بازی Horizon Forbidden West نسخه‌ی ۲۰۰ دلاری کالکتور است که شامل مجسمه‌ی فیزیکی از یکی از ربات‌های بازی به نام Tremortusk می‌شود. این نسخه همچنین شامل مجمسه‌ا‌ی از الوی، یک جعبه‌ی نگه‌دارنده‌ی فلزی، یک مینی آرت‌بوک و تمام محتویات نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس می‌شود.

نسخه کالکتور بازی Horizon Forbidden West

درنهایت نیز به نسخه‌ی ۲۶۰ دلاری Regalla می‌رسیم که دارای نسخه‌ی پرجزئیات‌تری از مجسمه‌ی Tremortusk (برخی اجزای این مجسمه را باید به‌صورت دستی سرهم‌ کرد)، یک نسخه‌ی فیزیکی از قطعه‌ی توگوشی مخصوص الوی به‌نام Focus and Stand که هم‌اندازه با مدل درون بازی آن است، نسخه‌ی فیزیکی از مهره‌های بازی تخته‌ای درون بازی، چند کارت پستال، یک نقشه کاغذی و تمام موارد گفته‌شده در بالا است.

نسخه Regalla بازی Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West برای انتشار در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه امسال (۱۸ فوریه ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. همچنین سونی به‌زودی قرار است رویداد پلی استیشن تازه‌ای برگزار کند و احتمالا در آن اطلاعات و تصاویر بیشتری از هورایزن فوربیدن وست منتشر خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی نسخه‌ی مختلف Horizon Forbidden West چیست؟ شما به خرید کدام‌یک تمایل دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده