// پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵

اشاره مجدد CDPR به عرضه نسخه نسل نهم ویچر 3 و سایبرپانک 2077 تا پایان ۲۰۲۱

استودیو سی دی پراجکت رد قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۱ آپدیت‌های مخصوص کنسول‌های نسل نهمی بازی‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ و ویچر ۳ را عرضه کند.

استودیو CD Projekt Red دقیقاً مشخص نکرده است که چه موقع نسخه‌های ارتقا یافته Cyberpunk 2077 و The Witcher 3: Wild Hunt را پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را منتشر می‌کند. بااین‌حال این استودیو بیان می‌کند که این بازی‌ها قرار است طبق برنامه آخر سال جاری میلادی عرضه شوند. استودیو سی دی پراجکت رد اواخر سال ۲۰۲۱ را به‌عنوان بازه زمانی مورد انتظار برای انتشار این نسخه‌ها در گزارش مالی نیمه اول سال خود ذکر کرده است.

این تاریخ انتشار هنوز با برنامه‌ی سازندگان بازی Cyberpunk 2077 که CDPR که در ژانویه منتشر شد، مطابقت دارد. در آن زمان اعلام شد که نسخه‌های ارتقا یافته‌ی نسل نهمی بازی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. این استودیو همچنین در ماه ژوئیه در رویداد WitcherCon بیان کرد که ارتقاء رایگان نسخه‌ی نسل فعلی دارندگان بازی The Witcher 3 روی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان امسال به همراه بسته‌ی الحاقی رایگان عرضه خواهد شد. شاید این اتفاق به همراه انتشار فصل دوم از سری The Witcher از شبکه‌ی نتفلیکس در ماه دسامبر اتفاق بیفتد.

پس از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 که از همه نظر روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ضعیف اجرا می‌شد، استودیو CD Projekt Red چندین پچ و آپدیت رفع اشکال برای بهبود ثبات و عملکرد این بازی منتشر کرده است. بازی در ابتدا آنقدر در وضعیت بدی قرار داشت که سونی به سرعت بازی Cyberpunk 2077 را از فروشگاه پلی استیشن ۴ حذف کرد و تا شش ماه بعد اجازه این بازی به فروشگاه بازنگشت. 

جدیدترین پچ بازیCyberpunk 2077 شامل اولین دسته از محتوای رایگانی بود که پیش از این درمورد آن وعده داده شده بود. بااین‌حال این آپدیت فقط شامل آیتم‌های جدید مربوط‌به ظاهر بازیکن و ظاهری جدید برای جانی سیلورهند، شخصیت کیانو ریوز، می‌شد. هرچند هنوز آپدیت‌های جدیدی برای بازی در راه است.

باتوجه‌به موج گسترده‌ای از تاخیرهای بازی‌های مختلف، از جمله چند تأخیر برای خود بازی Cyberpunk 2077 که در سال گذشته شاهد آن بودیم، این اتفاق که استودیو CDPR هنوز بابت انتشار نسخه‌های ارتقا یافته‌ی نسل نهم هر دو بازی در چند ماه آینده مطمئن است، اتفاق خوبی است.

براساس نمودار گزارش مالی منتشر شده، حدود یک سوم تا ۴۰ درصد از توسعه‌دهندگان استودیو CDPR در حال حاضر روی پشتیبانی بازی Cyberpunk 2077 و ارتقاء نسل فعلی آن کار می‌کنند. پیش از پایان سال ۲۰۲۰، کمی بیش از نصف تیم سازنده مشغول به کار روی بازی سایبرپانک بود و پس از آن استودیو به تدریج کارکنان خود را به پروژه‌های دیگر منتقل کرده است. یکی از این پروژه‌ها اولین بسته‌ی الحاقی برای Cyberpunk 2077 است که در حال حاضر زمان انتشار مشخصی ندارد.

نمودار تقسیم کار در استودیو سی دی پراجکت رد


منبع engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده