نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲

بازگشت Ghost of Tsushima به جدول پرفروش‌ترین بازی های ژاپن

عرضه‌ی Ghost of Tsushima: Director's Cut موجب شد تا گوست آو سوشیما دوباره به‌جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در ژاپن بازگردد.

گیمرهای ژاپنی معمولا به‌تفاوت سلیقه نسبت‌به بازیکنان غربی شناخته می‌شوند؛ چنین موضوعی را می‌توان از جدول فروش بازی‌ها در ژاپن نتیجه گرفت. در جدول فروش بازی‌های ویدیویی در کشور ژاپن معمولا نمی‌توانیم بازی‌های مطرح و جریان‌ اصلی (Main Stream) را در رتبه‌های اول پیدا کنیم چرا که آثار پلتفرم‌هایی مثل نینتندو سوییچ یا بازی‌های کمتر شناخته‌شده‌ی سایر پلتفرم‌ها، جایگاه‌های بالا در بازار ژاپن را از آن خود کرده‌اند. Ghost of Tsushima از جمله بازی‌هایی بود که به‌سرعت در دل گیمرهای ژاپنی جاخوش کرد و در همان سال عرضه توانست رتبه‌های بالا در جدول فروش ژاپن را کسب کند.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی و به‌لطف عرضه‌ی Ghost of Tsushima: Directors Cut شاهد بازگشت شبح سوشیما به‌جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در کشور ژاپن هستیم. نسخه‌ی کارگردان گوست آو سوشیما یک پکیج ۷۰ دلاری است که ضمن افزودن ویژگی‌های خاص کنترلر پلی استیشن 5 و محتویات جدید بخش چندنفره، ماجراجویی‌های بسته‌ی الحاقی Iki را هم به‌بازی می‌آورد و با حدود ۲۰ ساعت محتوای جدید این DLC، روحی تازه به‌کالبد اثر دمیده می‌شود.

نسخه‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 بازی Ghost of Tsushima به‌ترتیب در جایگاه پنجم و هفتم جدول فروش ژاپن جای گرفته‌اند. تا قبل از بازگشت گوست آو سوشیما به‌جدول پرفروش‌ترین‌های ژاپن، شاهد حکم‌رانی آثار نینتندو سوییچ بر این جدول بودیم که بازگشت Ghost of Tsushima به‌این فهرست، یک تغییر جالب توجه محسوب می‌شود!

جین ساکای در بازی Ghost of Tsushima

این آمار اخیرا توسط نشریه‌ی فامیستو مطرح شده است. آمار جمع‌آوری شده توسط فامیستو، داده‌های جمع‌آوری‌شده حاصل از فروش بازی‌ها در روزهای مابین ۱۶ تا ۲۲ آگست (۲۵ تا ۳۱ مرداد) در کشور ژاپن را پوشش می‌دهد. با استناد به‌این ارقام، نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Ghost of Tsushima: Directors Cut با فروش ۱۳.۴۷۵ واحد و نسخه‌ی پلی استیشن 4 با فروش ۱۰.۲۲۴ واحد (۲۳.۹۶۹ واحد در مجموع) توانستند در جدول پرفروش‌ترین‌های ژاپن جای بگیرند.

البته با اینکه آمار منتشر شده نسبت به‌فروش بازی Ghost of Tsushima در زمان عرضه در ژاپن (۲۱۲.۹۱۵ واحد) عدد کمتری را نشان می‌دهد اما باز هم به‌اندازه‌ی کافی بود تا نسخه‌های نسل هشت و نسل ۹ گوست را مابین ۸ اثر دیگر که همگی از بازی‌های سوییچ هستند، در فهرست پرفروش‌ترین‌های ژاپن بیاورد. گوست آو سوشیما با اینکه یک اثر کاملا غربی محسوب می‌شود، اما به‌اندازه‌ای در روایت یک قصه‌ی سامورایی‌محور و ارائه‌ی یک تجربه‌ی جهان‌باز و گیرا، عالی عمل کرد که خیلی سریع توانست مابین گیمرهای ژاپنی به‌محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

Ghost of Tsushima که از نگاه گیمرها به‌عنوان «برترین بازی سال» انتخاب شد، از نشریه‌ی ژاپنی فامیتسو هم نمره‌ی کامل ۱۰ از ۱۰ را گرفت تا کنار اسکایریم و GTA V به‌سومین بازی غربی تبدیل شود که از این نشریه‌ی کهنه‌کار ژاپنی، نمره‌ی کامل را بگیرد. محتوای ایکی و نسخه‌ی کارگردان بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون در دسترس دارندگان پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قرار دارد.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده