نویسنده: شعیب شاهدی
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱

تمرکز تمام استودیوهای اصلی اکتیویژن روی مجموعه Call of Duty

اخیرا به‌صورت رسمی تایید شد که تمام استودیوهای مرکزی و اصلی شرکت اکتیویژن به‌نوعی روی مجموعه Call of Duty فعالیت می‌کنند.

با پیشرفت و توسعه هرساله بازی Call of Duty شرکت Activision استودیوهای بیشتری را به‌آن اختصاص داده است، با هدف اینکه این پیشرفت‌ها مداوم باشد. چندماه پیش گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا کرده بودند در آن زمان اکتیویژن به‌نوعی تمام استودیوهای خود را درگیر مجموعه Call of Duty کرده است.

طبق گزارش سایت VGC، در حال‌حاضر همه‌ی استودیوهای داخلی و مرکزی Activision روی مجموعه‌ی Call of Duty کار می‌کنند. استودیو Sledgehammer Games سازنده اصلی نسخه‌ی بعدی کال اف دیوتی یعنی Call of Duty: Vanguard است. Treyarch وظیفه ساخت بخش Zombies را برعهده دارد. همچنین استودیوهای High Moon Studios Beenox, Demonware و Activision Shanghai کار پشتیبانی‌های موردنیاز را انجام می‌دهند. این چهار استودیو مشغول ساخت بازی جدید موبایل Call of Duty هم هستند. استودیو Toys for Bob هم همان‌طور که قبلا گزارش شده بود درگیر مجموعه Call of Duty است.

همچنین استودیو Raven Software مسئول Call of Duty: Warzone است. بارها گزارش شده که این استودیو با سرعت زیادی در حال گسترش است تا بتواند پشتیبانی‌های لازم و مداوم را از این بتل‌رویال محبوب انجام دهد. در نهایت Infinity Ward هم که استودیوی اصلی مجموعه کال اف دیوتی است در این لیست قرار می‌گیرد.

در حال‌حاضر اکتیویژن بلیزارد درگیر یک پرونده قضایی جنجال‌برانگیز است که شامل مجموعه‌ای از اتهامات گسترده مبنی بر آزار و تبعیض نسبت‌به کارکنان خود می‌شود. این پرونده پیرو تحقیقاتی تشکیل شده که دو سال طول کشیده است. به‌نظر می‌رسد به این دلایل این شرکت سعی دارد تاجایی‌که ممکن است از برند Call of Duty فاصله بگیرد تا آسیبی به‌آن نرسد. این موضوع را می‌توان در تریلر جدید Vanguard مشاهده کرد که هیچ نام یا لوگویی از Activision در آن وجود نداشت.

بازی Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی تمرکز اکتیویژن روی مجموعه Call of Duty و پرونده قضایی این شرکت چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده