// شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۷

ادامه همکاری سونی با استودیوهای ژاپنی برای ساخت بازی‌ های انحصاری

هرمن هالست به‌عنوان رئیس PS Studios اعلام کرد که پلی استیشن همچنان ازطریق استودیو جهانی Sony XDev به همکاری جدی با استودیوهای بازی‌سازی ژاپنی ادامه می‌دهد.

استودیو Team Asobi طی هفته‌های اخیر در حال گسترش یافتن است و استودیو Polyphony Digital به ریاست کازونوری یامائوچی اکنون در حقیقت دو ساختمان کاری بزرگ و متفاوت دارد. تیم اسوبی و پولیفانی دیجیتال را به‌عنوان استودیوهای بازی‌سازی انحصاری پلی استیشن سونی در کشور ژاپن می‌شناسیم و هرمن هالست مجددا تاکید کرد که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی به حمایت جدی از آن‌ها ادامه می‌دهد. زیرا او باور دارد که همچنان هویت ژاپنی سونی و بازی‌های ژاپنی پلی استیشن در سرتاسر هویت این شرکت بزرگ به چشم می‌خورند.

هرمن هالست در بخشی از مصاحبه با مجله گیم اینفورمر می‌گوید: «ما همچنان از برخی جهات به‌شدت یک شرکت ژاپنی هستیم. این میراث ما است و بخشی از هویت پلی استیشن را تشکیل می‌دهد. ما عاشق بازی‌های ژاپنی هستیم». سپس هالست توضیح داد که تیم اسوبی و پولیفانی دیجیتال عملا تنها تیم‌های PS Studios در ژاپن نیستند. زیرا استودیو جهانی و بزرگ Sony XDev مدام با استودیوهای غیراختصاصی مختلف در نقاط گوناگون دنیا همکاری می‌کند تا مجموعه‌ها و بازی‌های انحصاری جدید را به پلی استیشن 5 بیاورد.

هالست در مقام رئیس استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن سونی راجع به این موضوع می‌گوید: «ما در حال سرمایه‌گذاری بیشتر روی Sony XDev هم هستیم که بخش اصلی آن خارج از توکیو قرار دارد. اما تا به امروز با انواع‌واقسام استودیوهای غیراختصاصی از جمله فرام سافتور و کوجیما پروداکشنز همکاری داشته است. پس ما فراوان روی بازی‌سازی در ژاپن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به آن عشق می‌ورزیم. فکر می‌کنم ساخت بازی‌های انحصاری در ژاپن برای پلی استیشن بخشی از هویت ما است و نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم؛ حتی در کل از بازی‌سازی در آسیا».

لوگو سونی XDev، همکاری با استودیوهای جهانی برای ساخت بازی های پلی استیشن

کوجیما پروداکشنز در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) بازی Death Stranding Director’s Cut را روی کنسول PS5 عرضه می‌کند. استودیو Haven (جید ریموند و چند عضو کلیدی سابق یوبیسافت)، استودیو Deviation Games (برخی از اعضای شناخته‌شده‌ی تیم ساخت مجموعه بازی Call of Duty) و استودیوهای Firewalk (بعضی از سازندگان بایوشاک، ایپکس لجندز، مس افکت و بازی Destiny) نیز هرکدام هم‌اکنون مشغول ساخت مجموعه بازی انحصاری جدید خود برای پلی استیشن 5 هستند. تک‌تک این کارها نیز در همکاری با استودیو Sony XDev انجام می‌شوند.

پلی استیشن طی چند ماه اخیر Sony XDev را با استخدام‌های فراوان به مراتب گسترده‌تر از قبل ساخت. چند روز قبل هم از سوی برخی منابع شایعاتی مطرح شدند که ادعا می‌کنند فرام سافتور مشغول ساخت یک بازی انحصاری جدید برای پلی استیشن 5 است که ارتباط مستقیمی با بلادبورن و دیمنز سولز ندارد. همچنین آن شایعات گفتند که این بازی بیشتر از سکیرو و الدن رینگ شبیه دارک سولز خواهد بود و دقیقا مثل بازی Demon's Souls و بازی Bloodborne، آی‌پی آن در اختیار سونی قرار می‌گیرد. هالست چند هفته‌ی قبل گفت که چه اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری روی مجموعه بازی‌های انحصاری جدید (IPهای تازه) قائل است.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده