نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰

S.T.A.L.K.E.R. 2 روی موتور آنریل انجین 5 اجرا می‌شود

بعد از اینکه چندی پیش خبری مبنی بر استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 در بازی جدید S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl مطرح شد، حالا GSC Game World رسماً این موضوع را تأیید کرده است.

موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 سال گذشته و با انتشار یک دموی تکنیکال که روی سخت‌افزار پلی استیشن 5 اجرا می‌شد، رسماً معرفی شد. اپیک وعده‌ی جهش قابل‌توجه جلوه‌های گرافیکی و قابلیت شبیه‌سازی بسیار واقعگرایانه‌ی عناصر محیطی و طراحی کاراکتر را با نسل جدید موتور گرافیکی خود به بازیسازان داده است. از زمان معرفی آنریل انجین 5، ساخت چند بازی براساس تکنولوژی جدید اپیک تأیید شده که از میان آن‌ها می‌توان به Senua’s Saga: Hellblade 2 و Dragon Quest 12: The Flames of Fate اشاره کرد. گفته می‌شود بازی جدید استودیوی کوالیشن و حتی The Outer Worlds 2 نیز از این فناوری استفاده خواهند کرد. حالا به نظر می‌رسد که باید S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl را نیز به این فهرست اضافه کنیم.

استودیوی GSC Game World در پاسخ به توییتی که ازطریق حساب رسمی Unreal Engine در توییتر منتشر شده، تأیید کرده که دنباله مجموعه S.T.A.L.K.E.R نیز جزء ۸۰ بازی جدیدی است که براساس موتور گرافیکی اپیک توسعه داده می‌شوند. توسعه‌دهندگان این بازی در ژانویه ۲۰۲۰ گفته بودند که نسخه جدید استاکر روی موتور گرافیکی Unreal Engine توسعه داده می‌شود. لذا این نخستین باری است که GSC Game استفاده از نسخه پنجم موتور آنریل انجین را تأیید می‌کند.

گیم پلی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

موتور گرافیکی آنریل انجین 5، از ویژگی‌های جدید و هیجان انگیزی همچون Data Layers و تعداد بسیار بالای چندضلعی‌های هندسی در طراحی کاراکترها بهره می‌برد که می‌توانند در جذابیت بصری بازی‌های جدید بسیار مؤثر باشند. ابزار Data Layers امکان طراحی چند نسخه از یک جهان بازی را در یک محیط یکسان فراهم می‌کند.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl برای پی سی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس توسعه داده می‌شود. این بازی قرار است در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ منتشر شده و از روز نخست در اختیار کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس قرار بگیرد. علاقه‌مندان به تجربه نسخه پی سی این بازی قطعاً به یک سیستم قدرتمند گیمینگ نیاز خواهند داشت. اطلاعات مربوط‌به سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی S.T.A.L.K.E.R را در زومجی مطالعه کنید. فعلاً در همین حد بدانید که کارت گرافیک پیشنهادی برای کیفیت مطلوب این بازی RTX 2070 SUPER است. 

در پایان نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده