نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۳

خرید هشت استودیو دیگر توسط Embracer Group

ناشر بزرگ سوئدی Embracer Group روز گذشته اعلام کرد هشت استودیوی بازی‌سازی اروپایی دیگر را به فهرست دارایی‌های خود اضافه کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی، Embracer Group از خرید هشت استودیو دیگر خبر داده است. شرکت Embracer Group AB که به‌عنوان مالک ناشرهای بزرگی مانند THQ Nordic و Saber Interactive شناخته می‌شود، با جذب این هشت شرکت تعداد استودیوهای تحت مالکیت خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را به عدد ۷۰ رسانده است. با نهایی شدن این قرارداد که به مبلغ ۲.۷ میلیارد کرون سوئد (حدود ۳۱۳ میلیون دلار آمریکا) ثبت شده است، تعداد کارمندان این شرکت در سراسر دنیا به رقم خیره کننده ۸ هزار نفر می‌‌رسد.

هر کدام از این ۸ استودیو که اکثرا استودیوهای کوچک و ایندی هستند، از حالا تحت نظارت استودیوهای بزرگ تحت مالکیت امبریسر فعالیت خواهند کرد. استودیوی Ghost Ship Games که ساخت بازی شوتر Deep Rock Galactic را در کارنامه دارد، از این پس با شرکت سوئدی Coffee Stain Studios که انتشار بازی قبلی این استودیو را بر عهده داشت در ساخت بازی‌های جدید همکاری خواهد کرد. همچنین استودیوی Easy Trigger نیز که به‌عنوان سازنده بازی دو بعدی Huntdown شناخته می‌شود، از این پس تحت نظارت ناشر همان بازی یعنی Coffee Stain Studios به‌عنوان یک تیم بازی‌سازی داخلی فعالیت خواهد کرد.

در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، شرکت Koch Media مالکیت استودیوی Force Field و تیم سازنده بازی Road 96 با نام DigixArt را به‌دست آورده است. شرکت آمریکایی Saber Interactive نیز در جریان این معامله موفق به در اختیار گرفتن دو استودیو شده است. Slipgate Ironworks و تعداد زیادی از بازی‌های ایندی و کوچک، و شرکت 3D Realms که به‌عنوان سازنده سری مشهور  Duke Nukem شناخته می‌شود و در حال حاضر ۶ پروژه جدید را در دست ساخت دارد حالا تحت نظارت شرکت سیبر اینتراکتیو فعالیت خواهند کرد.

استودیوهای جدید شرکت Embracer

علاوه‌بر جذب استودیوهای سازنده بازی های ایندی، مجموعه Embracer با خریداری ناشر بزرگ بازی‌های موبایل CrazyLabs سعی دارد به بازار بازی‌های رایگان نیز ورود پیدا کند. شرکت CrazyLabs که خود استودیوهای کوچک‌تری در سراسر دنیا را در اختیار دارد، در زمینه ساخت بازی‌های کژوال و بازی‌های اقتباسی مانند بازی موبایلی Jumanji و Hotel Transylvania Adventures فعالیت می‌کند. در متن بیانیه منتشر شده از سوی شرکت امبریسر، استودیوی CrazyLabs به‌عنوان مهم‌ترین و تاثیر‌گذارترین خرید اخیر این شرکت از نظر درآمد و سودآوری در آینده نام برده شده است. این قرار داد تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) نهایی خواهد شد.

براساس قرارداد ثبت شده، درکنار مبلغی که گروه امبریسر برای خرید این استودیوها پرداخت کرده است، این شرکت ملزم است در صورت موفقیت این تیم‌ها در رسیدن به اهداف تعیین شده برای توسعه پروژه ها در طی هشت سال مبلغ ۲ میلیارد کرون سوئد (حدود ۲۳۲ میلیون دلار) نیز به این شرکت‌ها پرداخت کند. نیمی از این مبلغ به‌صورت نقد و نیم دیگر آن به‌صورت سهام شرکت Embracer B به مدیران این استودیوهای تازه خریداری شده اهدا خواهد شد.

این استودیوهای خریداری شده به شرح زیر هستند.

• Ghost Ship Games (دانمارک)

• Easy Trigger (سوئد)

• Force Field (هلند)

• DigixArt (فرانسه)

• Slipgate Ironworks (دانمارک)

• 3D Realms (دانمارک)

• Grimfrost (سوئد)

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده