// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۱

افزایش سرمایه‌گذاری سونی روی استودیوهای پلی استیشن

سونی در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که همچنان اهداف شرکت برای رکوردشکنی با سرعت فروش PS5 به خوبی دنبال می‌شوند و سرمایه‌گذاری روی PS Studios افزایش می‌یابد.

هیروکی توتوکی، رئیس دفتر مالی شرکت سونی در ابتدا اعلام کرد که سونی تمام چیپ‌های لازم برای رساندن آمار فروش پلی استیشن 5 به ۲۲.۶ میلیون کنسول تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۲ را تهیه کرده است. سونی قبلا گفته بود که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱ توانست ۷.۸ میلیون کنسول PS5 را بفروشد. سپس اعلام شد که آن‌ها می‌خواهند در سال مالی جاری (از آغاز آوریل ۲۰۲۱ تا پایان مارس ۲۰۲۲) موفق به فروش ۱۴.۸ میلیون کنسول PS5 شوند؛ تا در مجموع تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۲ به ۲۲.۶ میلیون پلی استیشن 5 فروخته‌شده در بازار برسند و این دستگاه، همچنان بیشترین سرعت فروش در تاریخ کنسول‌های بازی‌های ویدیویی را داشته باشد.

اکنون مجددا تاکید شد که تمامی این اهداف برای شرکت دست‌نخورده مانده‌اند و در فاصله‌ی کمتر از ۹ ماه باقی‌مانده تا پایان مارس ۲۰۲۲، برای سونی دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسند. اما تهیه‌ی Semiconductorهای لازم برای تولید کنسول PS5 تنها کاری نیست که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی به ریاست جیم رایان بودجه‌ی خود را به آن اختصاص می‌دهد. زیرا سرمایه‌گذاری سونی در استودیوهای پلی استیشن (PS Studios) هم مجددا بیشتر از قبل شده است.

استودیوهای بازی سازی پلی استیشن سونی با لوگوهای متفاوت

تیم اسوبی، بند، گوریلا گیمز، هوس‌مارک، اینسامنیاک گیمز، لندن، مدیا مولکول، ناتی داگ، سن دیگو، سانتا مونیکا، ساکر پانچ، پیکس‌اپس، پالیفانی دیجیتال و XDev چهارده استودیو بازی‌سازی اصلی پلی استیشن سونی هستند. هفت‌تا از آن‌ها را سونی تأسیس کرد و هفت‌تا از آن‌ها خریداری شده‌اند. این وسط سونی چند استودیو بازی‌سازی پشتیبانی‌کننده همچون SIE Malaysia و Nixxes Software هم دارد. شرکت‌های مختلف مانند استودیو Haven جید ریموند، استودیوهای Firewalk و استودیو Deviation Games نیز در همکاری با Sony XDev از منابع مالی و فنی PS Studios بهره می‌برند و بازی‌های انحصاری خود را برای پلی استیشن 5 می‌سازند.

توتوکی با اشاره به خریداری استودیو Housemarque می‌گوید که سونی بودجه‌ی PS Studios را افزایش داد تا توانایی‌های تولیدی آن بیشتر شوند. هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن سونی چند هفته‌ی قبل گفت که بیشتر از ۲۵ بازی انحصاری برای پلی استیشن سونی توسط PS Studios در دست ساخت هستند. این آمار انحصاری‌های کنسولی، زمانی یا کامل شرکت‌های دیگر همچون بازی Final Fantasy XVI را در نظر نمی‌گیرد. زیرا آن بازی اصلا با برند PS Studios عرضه نمی‌شود و به شکل کامل محصول اسکوئر انیکس است. جیم رایان نیز تایید کرد که کنسول PS5 بیشتر از هر کنسول دیگر عرضه‌شده توسط سونی تا به امروز، بازی‌های ویدیویی انحصاری خواهد داشت.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده