// شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶

اضافه شدن یک ویژگی مرتبط با PS5 در آپدیت جدید پلی استیشن 4

سونی قرار است در آینده‌ی نزدیک آپدیت 9.0 را برای پلی استیشن 4 منتشر کند. با این آپدیت تروفی‌های پلی استیشن 5 روی پلی استیشن 4 قابل مشاهده خواهند بود.

سونی در حال حاضر مشغول آماده کردن آپدیتی بزرگ هم برای پلی استیشن 5 و هم برای پلی استیشن 4 است. شاید اینجا برای برخی سؤال پیش بیاید که چرا بااینکه ماه‌ها است از عرضه‌ی پلی استیشن 5 می‌گذرد، سونی همچنان آپدیت‌های بزرگ با شماره‌های رند برای کنسول نسل هشتمی خود ارائه می‌دهد. این موضوع به این خاطر است که ده‌ها میلیون‌ بازیکن در سراسر جهان هنوز با پلی استیشن 4 بازی می‌کنند و احتمالا خیلی از آن‌ها به این زودی‌ها نمی‌توانند پلی استیشن 5 تهیه کنند.

البته یک دلیل دیگر هم برای ادامه‌ی پشتیبانی از پلی استیشن 4 وجود دارد و آن این است که این کنسول با کنسول نسل نهمی سونی سازگارتر و هماهنگ‌تر شود. در همین راستا، پلی استیشن 4 قرار است آپدیت شماره‌ی 9.0 را دریافت کند که ویژگی مهم آن این است که حالا می‌توان تروفی‌های پلی استیشن 5 را روی این کنسول مشاهده کرد.

در حال حاضر یکی از مواردی که ممکن است کاربران پلی استیشن 4 را آزار دهد، این است که هیچ نوع تروفی پلی استیشن 5 در رابط کاربری قدیمی این کنسول نمایش داده نمی‌شود. این مشکل حتی به بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 نیز محدود نیست و تمام بازی‌هایی را که بازیکن برای اولین‌بار روی پلی استیشن 5 شروع کرده، شامل می‌شود.

پلی استیشن 4 و 5

درواقع کاربران پلی استیشن 4 زمانی‌که می‌خواهند صفحه‌ی اطلاعات تروفی‌هایی را که روی پلی استیشن 5 وجود دارند، باز کنند، با صفحه‌ای خالی و عبارت «تروفی‌ها در دسترس نیستند» مواجه می‌شوند. دلیل این مشکل این است که پلی استیشن 5 از فرمت جدیدی برای داده‌های تروفی‌ها استفاده می‌کند که پلی استیشن 4 از آن پشتیبانی نمی‌کند.

حال با آپدیت 9.0 پلی استیشن 4 این مشکل به‌طور کامل رفع خواهد شد و کاربران این کنسول به‌زودی قادر خواهند بود تا اطلاعات تروفی بازی‌هایی چون Demon’s Souls ،Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و بازی‌های PS4ای که برای اولین‌بار با استفاده از قابلیت بکواردز کامپتیبیلیتی روی PS5 تجربه کرده‌اند، مشاهد کنند. البته این مورد فقط به دیدن تروفی‌های خود کاربر محدود نمی‌شود و بازیکنان می‌توان تروفی‌های را هم که دوستان‌شان روی پلی استیشن 5 دریافت کرده‌اند، مشاهده و حتی در منویی دیگر این تروفی‌ها را با آن‌هایی که خودشان گرفته‌اند مقایسه کنند.

احتمالا خیلی از کاربران پلی استیشن 4 که هنوز موفق به خرید کنسول جدید‌تر نشده‌اند، با خود فکر می‌کنند که این ویژگی زیاد به دردشان نمی‌خورد. بااین‌حال، بسیاری از طرفداران پلی استیشن در جهان هر دو کنسول را در اختیار دارند و مثلا ممکن است دو نفر از اعضای یک خانواده هرکدام کنسول خود را در اتاق‌های مختلف خانه داشته باشد و موقعیت‌هایی از این دست. همچنین خیلی‌ها بااینکه هنوز موفق به تهیه‌ی پلی استیشن 5 نشده‌اند؛ ولی برای‌شان مهم است که تروفی‌های دوستان‌شان را مشاهده کنند.

دوال شاک 4، دسته پلی استیشن 4 سونی مشغول ساطع کردن نور نارنجی روی میز داخل اتاق تاریک

آپدیت 9.0 علاوه‌براین ویژگی، موارد دیگری را هم به کنسول نسل قبل سونی اضافه خواهد کرد. مثلا پس از این آپدیت صاحبان گروه‌ها می‌توانند پیام‌ها حذف کنند. همچنین اگر کسی را بلاک کنید، این گزینه را هم خواهید داشت که گروهی را که تنها شما و فرد بلاک‌شده در آن هستید، ترک کنید. علاوه‌براین، با آپدیت 9.0 اگر کودکی با حساب مخصوص خود بخواهد از برخی ابزارهای ارتباطی پلی استیشن 4 مانند وویس چت، پیام متنی و ابزارهای برقراری ارتباط درون بازی‌ها استفاده کند، این موضوع ازطریق اپ پلی استیشن و خود کنسول به والدین او اطلاع داده می‌شود.

پلی استیشن 5 رکورد پرسرعت‌ترین فروش را درمیان تمام کنسول‌های پلی استیشن شکسته است و تمرکز سونی در حال حاضر روی پشتیبانی و بهبود این کنسول معطوف شده است. بااین‌حال، با توجه دلایلی که بالاتر گفته شد، این موضوع به این معنی نیست که آن‌ها در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از پلی استیشن 4 را متوقف می‌کنند. البته آپدیت 9.0 پلی استیشن 4 ویژگی‌های زیادی را به آن اضافه نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که سونی همچنان قصد دارد با قدرت از کنسول نسل هشتمی خود و کاربران زیادش حمایت کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی آپدیت 9.00 پلی استیشن 4 چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده