// جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۰

احتمال عقب افتادن انتشار بازی Horizon Forbidden West تا سال ۲۰۲۲ [بروزرسانی]

جف گراب به‌تازگی گفته از یک منبع شنیده که سونی تمایل دارد انتشار بازی Horizon Forbidden West را به سال ۲۰۲۲ موکول کند و این خبر به‌زودی اعلام خواهد شد.

بروزرسانی ساعت ۲۳:۲۰: جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ تایید کرد که مطابق گفته‌های منبع او نیز بازی Horizon Forbidden West تاخیر خورده است و در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی (زمستان پیش‌رو) عرضه می‌شود.

متن اصلی:

طبق جدیدترین اخبار بازی، جف گراب، روزنامه‌نگار وب‌سایت گیمزبیت به‌تازگی در تاک‌شو Giant‌Bomb خود گفته که سونی تمایل دارد بازی Horizon Forbidden West را به‌جای ۲۰۲۱ در سال ۲۰۲۲ منتشر کند. گراب می‌گوید از یک منبع شنیده که سونی به احتمال زیاد خبر تأخیر در عرضه‌ی جدیدترین بازی استودیوی گوریلا گیمز را در رویداد بعدی State of Play که ظاهرا قرار است در حوالی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برگزار شود، اعلام کند.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن چندوقت پیش اعلام کرد که انتشار نسخه‌ی بعدی بازی God of War تا سال ۲۰۲۲ عقب افتاده است. او همچنین در خصوص تأخیر این بازی گفته بود نمی‌تواند کیفیت بازی و سلامتی سازندگانش را فدای عرضه‌ی آن در دورانی کند که ساخت بازی‌های AAA به‌دلیل همه‌گیری کرونا به‌شدت سخت شده است. هالست در عین حال این موضوع را که ممکن است عرضه‌ی هورایزن فوربیدن وست نیز به سال میلادی بعد موکول شود، رد نکرد. او توضیح داد:

«ما در حال حاضر دو بازی بزرگ داستان‌محور در دست ساخت داریم: هورایزن فوربیدن وست و God of War بعدی. اگر صادقانه بخواهم بگویم، روند ساخت هر دو بازی تحت تاثیر مشکلاتی قرار دارند که باعث شده دسترسی به بازیگران موشن کپچر سخت شود. درباره‌ی هورایزن اما فکر می‌کنم هنوز هم برنامه داریم که آن را در تعطیلات سال نو منتشر کنیم. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و ما در تلاشیم تا هرچه زودتر تاریخ انتشار این بازی را به‌صورت رسمی اعلام کنیم.»

مبارزه ایلوی با Tremortusk در بازی Horizon Forbidden West

ماتیس دو ژونگ، کارگردان Horizon Forbidden West نیز دو ماه پیش به خبرگزاری گیم‌اینفورمر گفته بود «روند ساخت بازی طبق برنامه پیش می‌رود»؛ ولی گوریلا گیمز آماده نیست که برای آن یک تاریخ انتشار تعیین کند. او گفت: «موضوع این است که ما الان در دوران عجیبی به سر می‌بریم؛ چراکه تا به حال هیچ‌وقت در چنین شرایطی اثری را نساخته و به بازار عرضه نکرده‌ایم. به همین خاطر ما دربرنامه‌ریز‌ی‌هایمان دائما در حال حساب‌و‌کتاب هستیم و همش حواس‌مان به این است که چقدر در ساخت بازی پیشرفت کرده‌ایم. همچنین باید این را هم درنظر داشته باشیم که ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش بیایند که محاسبات ما را برهم بزنند.»

دو ژونگ در ادامه می‌گوید گوریلا گیمز می‌خواهد تاریخ انتشار Horizon Forbidden West را زمانی اعلام کند که بداند قطعا می‌تواند به چنین تاریخی پایبند بماند و اینکه آن‌ها برای تایید تاریخ عرضه‌ی این بازی مورد انتشار به کمی زمان بیشتر نیاز دارند.

البته عقب افتادن تاریخ انتشار بازی‌های بزرگ در دوران همه‌گیری کرونا امری عادی تبدیل شده است. برای مثال، بازی‌هایی چون گرن توریزمو 7، Gotham Knights ،Hogwarts Legacy و Lord of the Rings Gollum و چند مورد دیگر همگی قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شوند؛ ولی با تأخیر مواجه شده‌اند. براساس تحقیقی که چند ماه منتشر شد، تقریبا نیمی از استودیوهای بازی‌سازی به‌دلیل کرونا مجبور شده‌اند تاریخ عرضه‌ی بازی‌‌های خود را عقب بیندازند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده