نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۱

صحبت‌های خالق Dead Space درباره واکنش شینجی میکامی به تجربه این بازی

گلن اسکافیلد، خالق سری دد اسپیس در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود از واکنش شینجی میکامی به‌تجربه‌ی Dead Space 1 صحبت کرده است.

مدتی از معرفی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی سری دد اسپیس (Dead Space) می‌گذرد و بازگشت این مجموعه بعد از یک دوره‌ی طولانی حدودا ۸ ساله، آن را به‌یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای صحبت در محفل‌های ویدیوگیمی تبدیل کرده است. همانقدر که برگشتن این سری باعث شده تا افراد زیادی با آن آشنا شوند یا سراغ تجربه‌ی دوباره‌ی آن بروند، تیم تولید و خالقان دد اسپیس را هم بعد از مدت‌ها دوباره در صدر اخبار دنیای گیم آورده است. گلن اسکافیلد، خالق و طراح سری دد اسپیس که اخیرا و به‌دنبال معرفی نسخه‌ی ریمیک Dead Space مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفته، طی گفت‌وگو اخیرش با مجله‌ی Edge صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

درجریان آخرین اخبار بازی، اسکافیلد طی مصاحبه با نشریه‌ی Edge، خاطره‌اش از واکنش شینجی میکامی به‌تجربه‌ی Dead Space 1 را به‌اشتراک گذاشته است. در مصاحبه‌ی اسکافیلد چنین می‌خوانیم:

«یادم می‌آید که بازی را به میکامی نشان دادم. EA آن زمان همیشه فرصت‌هایی را فراهم می‌کرد تا اشخاص مطرح از استودیوهای دیگر، به‌تیم‌های زیر نظر الکترونیک آرتز سر بزنند و آثارشان را تجربه کنند. ما یکی از مراحل دد اسپیس ۱ را در دسترس میکامی قرار دادیم و او در پایان تجربه‌ی آن مرحله، به ما تعظیم کرد و [ازطریق مترجم‌اش] به ما گفت که شما اثری خاص را به‌وجود آورده‌اید! من اینطور بودم که اوه واو! احتمالا چیز خوبی در بازی ما پیدا می‌شود! واقعا نمی‌دانم. تا قبل از عرضه‌ی یک بازی واقعا نمی‌دانید و هیچ‌ ایده‌ای ندارید که چه‌جور اثری را ساخته‌اید.»

سری بازی رزیدنت ایول (Resident Evil) مخصوصا چهارمین قسمت از این بازی‌ها به‌کارگردانی شینجی میکامی، اصلی‌ترین منبع الهام در آفرینش دد اسپیس بوده‌اند. اسکافیلد در زمان نمایش بازی دد اسپیس برای سرمایه‌گذاران EA، عنوان کرده بود که می‌خواهد بازی «رزیدنت ایول در فضا» را بسازد! اسکافیلد در ادامه‌ی صحبت‌هایش، به‌سخت بودن جلب رضایت مقامات EA برای تولید سری دد اسپیس اشاره می‌کند. تیم ویسرال‌گیمز تا قبل از دد اسپیس، آثار لایسنس‌شده مثل بازی Godfahter را برای EA می‌ساخت و از آنچه که اعضای این تیم آرزوی ساختنش را داشتند (یک اثر در ژانر ترس) دور بود. زمانی‌که اسکافیلد در EA رشد می‌کند و به یک جایگاه مهم می‌رسد، تصمیم می‌گیرد تا ایده‌ی دد اسپیس را برای EA توضیح بدهد.

«با خودم فکر می‌کردم که EA چطور می‌خواهد دد اسپیس را بفروشد؛ آن‌ها به تولید و فروش بازی‌های لایسنس‌شده عادت داشتند و با این وجود، به ما پول دادند و ما هم توانستیم Dead Space را بسازیم.»

اسکافیلد پس از به‌دست آوردن یک مقام مهم در EA، توانست تیم کوچک خود را شکل بدهد و دموی Dead Space را بسازد. بعد از نمایش دموی دد اسپیس برای مقام‌های الکترونیک آرتز، رئیس وقت EA یعنی جان ریکیتیِلو (John Riccitiello) به یکی از اصلی‌ترین حامیان تولید این پروژه تبدیل شد. اسکافیلد طی صحبت‌هایش پیرامون Dead Space و بازسازی آن، حمایت خود از تولید این اثر جدید را اعلام کرد و از اشتیاقی که برای تجربه‌ی این اثر دارد، صحبت کرد.

تعداد بسیار زیادی از اعضای تیم ویسرال‌گیمز حالا به‌رهبری گلن اسکافیلد و در استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) مشغول تولید بازی The Callisto Protocol هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده‌ی اصلی بازی کالیستو پروتکل (فرار از یک زندان در فضا همراه‌با تم وحشت فضایی و مکانیزم‌های اکشن/سوم‌شخص) در سال ۲۰۰۸ قرار بود به‌محوریت اصلی تولید دد اسپیس تبدیل شود اما موفقیت رزیدنت ایول 4، نظر اسکافیلد را تغییر داد. کالیستو پروتکل در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۲ راهی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی خواهد شد. بازسازی Dead Space نیز در تاریخی کاملا نامشخص برای این پلتفرم‌ها عرضه می‌شود.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده