// جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱

واکنش یوبیسافت به درخواست کارکنان این شرکت برای ایجاد تغییرات اساسی

صدها نفر از کارمندان یوبیسافت در حمایت از اعتصاب اخیر کارمندان اکتیویژن بلیزارد نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌اند. حال ایو گیلموت، مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت به این نامه اعتراض‌آمیز واکنش نشان داده است.

به‌دلیل شکایت ایالت کالیفرنیا از Activision Blizzard، این شرکت چند روزی است که به سرخط اخبار تبدیل شده است. درواقع مسئولان کالیفرنیایی به این نتیجه رسیده‌اند که اکتیویژن بلیزارد دچار نوعی فرهنگ باندبازی، قلدری و انتقام‌گیری شده و کارمندان زن و رنگین‌پوست در آن با انواع‌و‌اقسام تبعیض‌ها روبه‌رو هستند. پس از این بود که برخی از مدیران ارشد فعلی و سابق اکتیویژن بلیزارد مجبور به عذرخواهی شدند.

در همین راستا، کارمندان اکتیویژن بلیزارد دو روز پیش در اعتراض به وضع موجود دست به اعتصاب سراسری زدند. از طرفی صدها نفر از کارمندان شرکت یوبیسافت نامه‌ای سرگشاده را در حمایت از کارمندان اکتیویژن بلیزارد امضا و منتشر کردند. کارکنان یوبیسافت البته در این نامه از شرکت خود نیز به‌شدت انتقاد کرده‌اند.

حال ایو گیلموت (Yves Guillemot)، مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت نامه‌ای داخلی را که در واکنش به این اقدام کارمندانش نوشته بود، به‌صورت عمومی منتشر کرده است. او در این بیانیه که در اختیار وب‌سایت گیم‌اسپات گذاشته شده است، می‌گوید می‌خواهد «روی این موضوع تاکید کند که یوبیسافت متعهد است تا تغییراتی واقعی و بادوام در این شرکت ایجاد کند.» گیلموت سپس عنوان می‌کند پس از اتهامات مربوط‌به آزارو‌اذیت غیراخلاقی و ایجاد محیط کار سمی که سال گذشته علیه یوبیسافت مطرح شده بود، آن‌ها دست به انجام اقداماتی زدند و  او در نامه‌ی خود به این اقدامات اشاره می‌کند.

گیلموت می‌گوید آن‌ها تغییراتی در رویکرد بخش منابع انسانی یوبیسافت ایجاد کرده‌اند تا جلوی تبعیض، انتقام‌گیری و آزارو‌اذیت را در شرکت بگیرند. مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت همچنین اشاره می‌کند که آن‌ها منشور اخلاقی جدیدی برای شرکت معرفی کرده، برخی آموزش‌ها را اجباری و مدیران جدیدی را استخدام کرده‌اند. او همچنین به‌طور مستقیم نسبت به نامه‌ی سرگشاده‌ی کارکنان یوبیسافت واکنش نشان داده است. او در این خصوص می‌گوید درک می‌کند که کارمندان یوبیسافت خواهان بهبود شرایط کاری‌شان هستند. گیلموت تاکید می‌کند که این تعهد به ایجاد تغییر برای تمام کسانی که در یوبیسافت هستند اولویت بالایی دارد.

کارمندان یوبیسافت در حال کار

گیلموت توضیح می‌دهد: «نامه‌ی دیروز بازتاب نگرانی کارکنانی بود که می‌خواهند یوبیسافت را به‌جای بهتری برای کار کردن تبدیل کنند. ما از این نامه متوجه شده‌ایم که برخی از کارکنان به فرایندهایی که ما برای گزارش‌های تخلف در یوبیسافت درنظر گرفته‌ایم، اعتماد ندارند. این موضوع برای آنیکا اولویت بالایی دارد (آنیکا گرنت، مدیر جدید منابع انسانی یوبیسافت است که چند ماه پیش استخدام شد). آنیکا همچنان اطمینان حاصل می‌کند که فرایندهای مذکور ماهیتی مستقل داشته و فسادناپذیر باشند. علاوه‌بر فرایندهایی که در اختیار داریم، در حال حاضر قصد داریم فرد جدیدی را برای سمت معاونت ارشد روابط کارکنان استخدام کنیم.»

طبق گزارش‌ها، نامه‌ی سرگشاده‌ی کارکنان یوبیسافت توسط هزار نفر امضا شده است. آن‌ها در این نامه کارکنان اکتیویژن بلیزارد را به این خاطر که علیه فرهنگ زن‌ستیز و جنسیت‌زده‌ی این شرکت دست به اعتصاب زده‌اند، تحسین کرده‌اند. کارکنان یوبیسافت در عین حال به‌شدت از شرکت خودشان انتقاد می‌کنند و می‌گویند که یوبیسافت زیاد به پرسنل و مدیران متخلف سخت نمی‌گیرد.

در این نامه نوشته شده است: «دیگر بر کسی از جمله کارمندان، مدیران ارشد، روزنامه‌نگاران و طرفداران پوشیده نیست که اعمال شنیعی در یوبیسافت اتفاق می‌افتند. دیگر زمان آن رسیده که به این موضوع رسیدگی شود. ما تقاضا داریم برای جلوگیری از چنین مواردی گام‌هایی عملی برداشته شود. آن‌هایی که مسئول انجام این کارها هستند، باید در قبال اعمال خود پاسخ‌گو باشند.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی نامه سرگشاده کارمندان یوبیسافت چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده