نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵

مایکروسافت به پشتیبانی از Forza Motorsport 7 پایان ‌می‌دهد

طبق تایید رسمی مایکروسافت، پشتیبانی از بازی ریسینگ Forza Motorsport 7 در تابستان امسال به پایان می‌رسد.

براساس پستی که صبح امروز روی وب سایت رسمی مجموعه فورتزا موتواسپرت قرار گرفته است، قسمت هفتم از این سری ریسینگ شبیه‌ساز در تابستان امسال رسما به پایان حیات خود می‌رسد.

مدیر شبکه‌های اجتماعی مجموعه بازی‌های فورتزا، جیکوب نورود رسما تایید کرد کاربران تا تاریخ ۲۴ شهریور امسال (۱۵ سپتامبر)‌ برای خرید جدیدترین نسخه این سری از فروشگاه اختصاصی مایکروسافت روی ایکس باکس و ویندوز ۱۰ زمان دارند و پس از این تاریخ این بازی برای همیشه از دسترس خریداران خارج خواهد شد. البته مایکروسافت تایید کرد دسترسی به بازی و محتویات دانلودی آن پس از تاریخ مذکور برای کاربرانی که بازی را پیش از این خریداری کرده‌اند همچنان وجود خواهد داشت.

علاوه‌بر خارج شدن بازی از فهرست فروش استور مایکروسافت، کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس نیز بعد از این تاریخ قادر به تجربه‌ی این بازی نخواهند بود. طبق تایید استودیو Turn 10 Studios، تمام کاربران سرویس گیم پس که پیش از این یکی از بسته‌های الحاقی و DLC های این بازی را خریداری کرده باشند، قادر خواهند بود با فعال‌سازی توکنی که از طرف مایکروسافت برایشان ارسال می‌شود، دسترسی به نسخه اصلی بازی را برای خود حفظ کنند. این توکن‌ها از دوشنبه ۱۱ مرداد (دوم اوت) ازطریق سیستم پیام‌رسانی ایکس باکس برای کاربران ارسال خواهد شد و آن‌ها تا تاریخ ۲۴ شهریور سال ۱۴۰۲ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳) فرصت خواهند داشت تا این توکن‌ها را در اکانت اصلی خود فعال کنند.

تصویر کاور بازی Forza Motorsport 7

همچنین کاربرانی که علاقه‌مند به خرید بازی پیش از خارج شدن همیشگی آن از فروشگاه دیجیتال مایکروسافت هستند، می‌توانند تا ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر)‌ نسخه استاندارد این بازی را با ۷۵ درصد تخفیف و با قیمت ۱۰ دلار خریداری کنند. طبق تایید استودیو ترن ۱۰ پشتیبانی از بخش مولتی‌پلیر، ایونت‌ها و مودهای eSports این بازی پس از این تاریخ نیز همچنان از سوی استودیو ادامه خواهد داشت.

خارج شدن بازی های ریسینگ از دسترس کاربران برای خرید امری عادی و قابل پیش‌بینی به حساب می‌آید. استودیوهای سازنده‌ی بازی های مسابقه‌ای به جهت نوع قرار داد و مبلغ‌هایی بالایی که جهت در اختیار گرفتن لایسنس خودروهای گران‌قیمت از برندهای مشهور پرداخت می‌کنند، پس از گذشت مدتی که معمولا حدود چهار سال است موظفند این بازی‌ها را از دسترس خریداران خارج کنند تا مجبور به پرداخت جریمه‌های نقض قرارداد نشوند. پیش از این در سال‌های گذشته قسمت سوم از سری فورتزا هورایزن و فورتزا موتوراسپرت ۶ نیز پس از طی شدن این مدت مشخص از دسترس خریدارن و سرویس گیم پس خارج شده بودند.

نسخه بعدی این مجموعه با نام Forza Motorsport 8 برای اولین‌بار در ماه مرداد سال گذشته برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی معرفی شد. سازندگان از این بازی به‌عنوان نوعی «بازسازی» کل این مجموعه‌ی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی یاد می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده